Boligforening løser nøgleadministrationsproblemer med Aptussystem

Nyhed   •   Maj 13, 2014 14:57 CEST

Aptus Elektronik AB sikkerheds- og informationssystem for tryggere ejendom og hyggelige boligmiljøer fortsætte etableret i nabolandene. Et eksempel er A/B Refsnæsgaard I i København.

Årsagen til at foreningen valgte et Aptussystem var, at dette system føltes som en solid og holdbar løsning. Da man undersøgte markedet, indså foreningen, at den funktionalitet og udvikling, som Aptus har, samt den helhed systemet giver, gjorde, at det var pengene værd og konkurrencedygtigt.

Glæden er drivkraften

Rigtig person til rigtig lejlighed. Når gæsten ringer op, og lejlighedens beboer har åbnet, guides gæsten frem til lejligheden via information på dørtelefonens skærm.

– I dag kan en tyv ikke ringe på en lejlighed for at tjekke, om nogen svarer, før han begynder sit indbrud, siger Rolf Eric Anithason, A/B Refsnæsgaard I.

Barnligt gode dørtelefoner

Dørtelefonerne Ringa 2707 er opsat ved ejendommens opgangsdøre. Foreningen har endvidere en Ringa 2707 monteret i den indvendige gård. Årsagen er, at børnene skal have mulighed for at ringe til deres forældre og kammerater. Ifølge Rolf kan en femårig finde ud af dørtelefonen efter en demonstration. Og det selv om en del ikke kan læse og skal vælge et navn på en skærm, der rummer 200 lejligheder.

Nøgleklart!

Foreningen mener, at fremtidens nøgler består af berøringsfrie løsninger. Med klassiske låsecylindere var det ikke kun cylinderen, der var ejerens ansvar. Nøglerne var i lige så høj grad ejerens ejendom med krav om at vide, hvor disse nøgler befandt sig for at bevare systemets sikkerhed.

– At de mekaniske cylindere har deres begrænsninger, er nok noget en ejendomsejer kan leve med, men al administrationen omkring nøgler er det rene mareridt, siger Rolf Eric Anithason.

Trygt med Mifare

Foreningen har valgt at satse på læsere og dørtelefoner, der anvender Mifare-teknik. Årsagen er primært, at det føles trygt, eftersom eksempelvis Resekortet i Norden AB har besluttet at bruge Mifare som specifikationsstandard.

Administration af systemet

Ved at anvende berøringsfrie læsere og Aptusnøgler reduceresansvaret for de traditionelle nøgler til et ansvar, som kræver en administration og struktur, hvor Aptus’ software fungerer godt som støtteværktøj, mener Rolf Eric Anithason. Hvis en person skal have frataget sin adgangsrettighed, gøres det nemt ved at spærre eller fjerne brikken i Aptus-systemet.

Tryg og sikker support

Systemet er intuitivt opbygget og trygt at administrere.

– Det føles trygt at vide, at når der opstår alvorlige problemer, så er der folk, som ved, hvad de taler om, og selv kan gå ind og hjælpe os via vores fjernserverløsning hos Aptus, siger Rolf Eric Anithason.

Produkter:

Ringa 2707 Mifare
Mifare-adgangskontrol, digitalt beboerregister og dørtelefoni samlet i et produkt. Dørtelefonen er udstyret med både læser og knapsæt. Den ringer op via hjemmetelefonen, IP-telefoni eller svartelefonen AT 21.

Öppna 2100 Mifare
En lille og sober læser med oplyst nøglehulsymbol. Kan bestilles med inverteret logo. Öppna 2100 monteres ovenpåliggende til inden- og udendørs brug.

PDF-dokument Word-dokument