Arla Foods kan fejre fødselsdag som nummer et i branchen

Sidste år var det MD Foods, der i en imageanalyse i Levnedsmiddel Bladet blev kåret som vinder. Samme topkarakterer får selskabet igen i år, til trods for at navnet i dag er Arla Foods.

”Det er dejligt, at navnet er blevet kendt og accepteret så hurtigt”, siger adm. direktør Jens Bigum i en kommentar til imageanalysen.

Levnedsmiddel Bladet har ladet 51 topledere fra Danmarks 100 største levnedsmiddelvirksomheder (målt på omsætning) vurdere kollegerne. I den vurdering er Arla Foods vinder i seks ud af otte kategorier og nummer to i de sidste to kategorier. Højeste score fik Arla Foods i kategorien produktudvikling. Her henviste Arla Foods sidste års nummer et, Tulip, til andenpladsen. En kommentar her lød: ”Arla Foods har friske råvarer, og deres kvalitet er uovertruffen”.

På levnedsmiddelbranchens top ti-liste står Arla Foods altså øverst efterfulgt at Carlsberg, Danisco og Danish Crown. Derudover er det blevet til en førsteplads i kategorierne kvalitet, troværdighed, bedst image generelt og miljø. De to andenpladser fik Arla Foods i kategorierne høj forretningsetik og dygtigste ledelse.