Arla omstrukturerer sin britiske organisation

Arla omstrukturerer sin britiske organisation

Arla Foods UK tager nu hul på næste fase i udviklingen af forretningen.  En større omstrukturering af Arlas britiske organisation betyder, at omkring 100 stillinger nedlægges og bestræbelserne på at skabe en mere adræt og konkurrencedygtig virksomhed, der kan øge innovationen på et britisk mejerimarked i konstant udvikling.

I de seneste år har Arla investeret over 500 millioner britiske pund i sin britiske forretning for at skabe den solide platform, som selskabet i dag operere fra. Det er sket dels gennem fusionen med Milk Link, åbningen af verdens største konsummælks-mejeri i Aylesbury uden for London, og rekrutteringen af cirka 3.200 nye britiske andelshavere.

Arla UK har i dag et stærkt udgangspunkt at arbejde ud fra og har nu planer om at omstrukturere sin forretning for at gøre den endnu mere effektivt og konkurrencedygtig. Som en konsekvens af dette foreslår Arla UK at nedlægge i omegnen af 100 fuldtids-stillinger. De medarbejdere, der måtte blive berørt af dette, vil indgå i en konsultationsproces omkring dette.

”Jeg ved, at vi har mange flere muligheder for at drive mejerisektoren yderligere fremad og at vi kan gøre mejeriprodukter endnu mere spændende for vores kunder og forbrugere. De forandringer, som vi melder ud i dag, vil gøre det muligt for os at skrue op for innovation og udnytte de åbenlyse sundhedsfordele, som mejeriprodukter kan tilbyde. Vi har en ambitiøs plan for næste år, som blandt andet inkluderer yderligere investeringer i vores Arla varemærke samt lanceringen af nye produkter i eksisterende og nye kategorier,” siger koncerndirektør for Arlas britiske marked, Peter Giørtz-Carlsen.

”Jeg har fuld forståelse for, at dette kan skabe usikkerhed i en periode for vores kollegaer og deres familier. Men de planer, vi annoncerer i dag er nødvendige for at sikre, at Arla fortsat kan være det bedste mejeriselskab i Storbritannien,” siger Peter Giørtz-Carlsen.

Fakta:

- Storbritannien er Arlas største enkeltmarked i verden.
- Arlas samlede omsætning i Storbritannien var i 2013 19,2 milliarder kroner.
- Arlas samlede antal medarbejdere i Storbritannien er ca. 3.800
- Arla er ejet af landmænd. 3.200 af dem er britiske landmænd,

_______________________________________________________________________________

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 13.500 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Holland og Luxemburg. Arla Foods er en af de stærkeste aktører i den internationale mejeriverden, med et bredt sortiment af mejeriprodukter af højeste kvalitet. Velkendte mærker som Lurpak® og Castello® hører til Arla familien. Arla Foods er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.