Coop Danmark flytter sine ferskvareaktiviteter fra Christiansfeld Mejericenter

Coop Danmark har besluttet at samle sin jysk/fynske ekspedition og distribution af ferskvarer i Hasselager ved Århus.
Beslutningen medfører, at Arla Foods Christiansfeld Mejericenter pr. 29. september ophører med at ekspedere og distribuere frugt, grønt, kød, æg og pålæg for Coop Danmark.
Dermed bliver det nødvendigt for Arla Foods at reducere antallet af medarbejdere på Christiansfeld Mejericenter med cirka 150. Efter omlægningen vil der være cirka 450 medarbejdere tilknyttet mejericenteret i Christiansfeld. Medarbejderne blev informeret på møder mandag aften og tirsdag morgen.
”Vi beklager, at det er nødvendigt at afskedige medarbejdere, men det er desværre en nødvendig konsekvens af, at Coop Danmark fjerner sine aktiviteter fra Christiansfeld Mejericenter”, siger centerchef Jørgen Greve fra Christiansfeld Mejericenter.
Arla Foods vil forsøge at finde anden beskæftigelse til de berørte medarbejdere igennem det forhandlingsudvalg, der med øjeblikkelig virkning er blevet nedsat. Desuden vil Coop tilbyde en stor del af de medarbejdere, der afskediges, nyt job i sit udvidede ferskvarecenter for Jylland og Fyn i Hasselager.
Fremover vil Christiansfeld Mejericenter udelukkende håndtere og distribuere Arla Foods’ egne mejeriprodukter - undtagen ost - til Coop’s butikker. Det er de samme opgaver, som de øvrige terminaler i Arla Foods – i Hobro, Århus, Slagelse og Ishøj - løser for Coop. Alle andre kunder i mejericenterets distributionsområde betjenes som nu.