Cremo ændrer produktionsform

Da Cremo i december tog et nyt blandetårn i brug, var det samtidig starten på en større ændring af virksomhedens produktionsform. Hidtil har Cremo blandet de oste, der skulle indgå i den enkelte ordre, og derefter tørret blandingen. Men med det nye blandetårn kan Cremo fremover tørre hver enkelt ostetype for sig og derefter blande de forskellige typer efter ordre.

”Grunden til, at vi lægger produktionen om, er ikke mindst, at der er opstået behov for at kunne levere mere komplicerede blandinger”, siger fabrikschef Jens Kristian Møller.

Omlægningen har også betydning for lagerforholdene på Cremo: Tidligere kunne der være op til 1500 tons ost på lager, men den nye produktionsform betyder, at der fremover vil være mindre ost på lager men til gengæld mere pulver.