Danapak sælger sin plastbægerforretning

Emballagevirksomheden Danapak, der indgår i Arla Foods-koncernen, har med virkning fra 10. august 2001 solgt sit mindste forretningsområde, nemlig plastbægre og -låg, til den globale emballagekoncern Rexam PLC. Salgsprisen er aftalt til 192 mio. kr.

Salget inkluderer plastbægerfabrikken i Stilling med ca. 130 medarbejdere samt maskiner og inventar fra plastbægerfabrikken i Nummela, Finland. Desuden er der inkluderet en leverandøraftale med Arla Foods.

Rexam PLC har tilkendegivet at ville fortsætte og udvikle produktionen i Stilling, mens plastbægerfabrikken i Finland derimod vil blive afviklet hen over efteråret, og de ca. 80 medarbejdere vil blive afskediget.

”Med salget til Rexam har Danapak og Arla Foods i fællesskab sikret Arla Foods en international emballagepartner, som også fremover vil sikre, at Arla Foods har adgang til den bedste emballageteknologi inden for plastbægre og -låg”, siger Danapaks adm. direktør Mikael S. Christiansen.

Rexam PLC, der har hovedkvarter i London, omsætter for ca. 40 mia. kr. og har 24.000 medarbejdere i 30 lande.

Med salget af plastbægerforretningen til Rexam kan Danapak nu fokusere fuldt ud på kerneforretningsområderne kartonnage og fleksibel emballage, hvor Danapak er blandt de største leverandører i Norden. Danapak har en omsætning på ca. 860 mio. kr. og ca. 620 medarbejdere i Danmark, Sverige, Tyskland og England.

Besøg www.danapak.dk