Express-fusion fik aktierne til at stige

Pressemeddelelse   •  Apr 02, 2003 16:19 CEST

Aktionærerne ser ud til at have taget godt imod den foreslåede fusion mellem Arla Foods’ britiske datterselskab og Express Dairies.

Kurserne på Express' aktier steg med ca. 17 pct. til 29,75 pence pr. aktie, da børsen i London åbnede mandag. Kursen var ved redaktionens slutning fortsat på 29,75 pence pr. aktie.

Express-aktien blev suspenderet fra torsdag morgen i sidste uge, da nyheden om fusionen kom, og frem til børsen åbnede mandag.

Aktionærerne i Express Dairies skal tage stilling til fusionen på en ekstraordinær generalforsamling den 24. april. Beslutningen kræver simpelt flertal.

De britiske aviser tager pænt imod fusionsplanerne. De hæfter sig især ved, at en fusion vil skabe en større og mere stabil virksomhed med et bredt produktsortiment. Den britiske avis The Independent vurderede i bladet tirsdag, at risikoen for, at konkurrencemyndighederne i Bruxelles eller i Storbritannien skulle blokere for fusionen, var meget lille. Avisen opfordrede derfor aktionærerne til at holde fast i deres Express-aktier.