Holstebro Flødeost er klar til udvidelse

Holstebro Flødeost er nu klar til at tage fat på anden fase af den udvidelsesplan, der skal øge mejeriets årlige kapacitet fra 35.000 tons til ca. 50.000 tons.

For at kunne få plads til udvidelsen af produktionen skulle en parkeringsplads og administrationsbygningen først flyttes. Det arbejde er nu overstået, og i produktionen er man gået i gang med forberedelserne til udvidelsen bl.a. ved at omlægge mejeriets spildevandssystem og flytte nogle afdelinger. Arbejdet med udvidelsen på 1.500 m² skal begynde til foråret og være færdigt næste efterår. Derefter vil der blive taget hul på tredje og sidste fase – udvidelse af lageret. Hvis alt går efter planen, vil det 11.000 m² store mejeri i 2004 være blevet ca. 9.000 m² større.

Det er især den stigende efterspørgsel fra eksportmarkederne på fedtreduceret flødeost, der ligger til grund for udvidelsen.