Landsholdet og Arla Foods klar til kamp igen

Pressemeddelelse   •  Aug 09, 2000 16:21 CEST

Den nye landstræner for det danske fodboldlandshold Morten Olsen udtog onsdag truppen til venskabskampen mod Færøerne i næste uge.
Kampen er den sidste inden det går løs i efterårets kvalifikationskampe til VM i Japan/Korea -2002.
Danmark indleder mod Island på udebane lørdag 2. september, hvorefter det til oktober gælder Nordirland på udebane og Bulgarien i Parken.
Landsholdets sponsor Arla Foods, der årligt afsætter omkring 1.000 tons mejeriprodukter på det færøske marked, afholder i forbindelse med kampen i næste uge et mindre arrangement for lokale kunder og forretningsforbindelser.

Kampen mod Færøerne er i øvrigt historisk på flere måder. Foruden at være den tidligere landsholdsspiller Morten Olsens debut som landstræner er kampen den første nogensinde, hvor to fodboldspillere, der tidligere har spillet sammen på det danske fodboldlandshold, står over for hinanden som landstrænere. Færøernes landstræner hedder nemlig Allan Simonsen, og han var sammen med Morten Olsen med på det landshold, der i begyndelsen af 80'erne indledte Danish Dynamite perioden. Og som om det ikke var nok, er det faktisk hele tre tidligere landsholdskammerater, der mødes i næste uge, idet Danmarks nye assistenttræner Michael Laudrup også har optrådt i den danske nationaldragt samtidig med d’herrer Olsen og Simonsen.