Nye roller til to kommunikationsprofiler i Arla

Nye roller til to kommunikationsprofiler i Arla

Arlas nuværende direktør for global koncernkommunikation Theis Brøgger skal være kommunikationsdirektør for Arla i Storbritannien fra 1. oktober 2019. Han afløses af Kasper Ibsen Beck, der i dag er kommunikationsdirektør i Arla Danmark.

Storbritannien er Arlas største enkeltmarked med over 20 milliarder kroner i omsætning, og nu skal Arlas britiske forretning have ny kommunikationsdirektør.

Det bliver Arla koncernens mangeårige presse- og kommunikationsdirektør, Theis Brøgger, der fremover skal lede selskabets britiske kommunikationsafdeling. Han bliver samtidig en del af Arlas britiske ledergruppe og ansvarlig for forretningens daglige kommunikation til andelshavere, medarbejdere, presse og offentlige stakeholdere.

“Arlas britiske forretning har for mig altid været en stor inspiration på grund af det høje engagement og den kreativitet, jeg altid møder blandt mine britiske kollegaer. Det en er dygtig organisation med en meget ambitiøs ledelse, og det glæder jeg mig til at blive en del af. Storbritannien er på mange måder et trendsættende marked inden for branding og kommunikation, og det er den helt rigtige udfordring for mig på dette tidspunkt i min karriere, og jeg ser frem til opgaven,” siger Theis Brøgger, der i forbindelse med jobskiftet flytter til England med sin kone og tre børn.

Theis Brøgger er uddannet journalist og har arbejdet som hhv. pressechef og kommunikationsdirektør i Arla Foods siden 2006.

Kasper Ibsen Beck ny direktør for Arlas koncernkommunikation
Stillingen som direktør for koncernkommunikation overtages pr. 1. oktober 2019 af Kasper Ibsen Beck, der kommer fra jobbet som kommunikationsdirektør i Arla Danmark, hvor han også været en del af den danske ledergruppe.

Han overtager dermed den daglige ledelse af koncernens strategiske interne- og eksterne kommunikation fra koncernens hovedsæde i Aarhus med reference til Senior Vice President, Corporate Communication, Nick Hindle.

“Jeg glæder mig til at træde ind i en ny rolle i Arla, hvor fokus i høj grad bliver at sikre og udvikle Arlas position overfor forbrugere, medier, politiske stakeholdere og kunder på tværs af flere af vores markeder i Europa og i vores internationale forretning. Det bliver en spændende og udfordrende opgave, som jeg ser frem til at løse i samarbejde med dygtige kollegaer i vores globale koncern- og stabsfunktioner,” siger Kasper Ibsen Beck.

Kasper Ibsen Beck har tidligere arbejdet som pressechef for Vestas samt chefkonsulent i Radius Kommunikation, inden han blev kommunikationsdirektør i Arla Danmark i 2012.

Arbejdet med at finde en ny kommunikationsdirektør for Arla Danmark vil nu blive igangsat.

_______________________________________________________________________________

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 10.300 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.