Power Cow vil være det førende børnemærke i Mellemøsten

Pressemeddelelse   •  Jan 23, 2002 14:28 CET

Efter tre år på det saudiske marked har Power Cow, Arla Foods’ samlende mærke for mejeriprodukter til børn, for alvor bidt sig fast. Blikket er allerede rettet mod de øvrige lande i området.
Power Cow er således lanceret i Kuwait og Bahrain, og ambitionen er på sigt at skabe Mellemøstens førende børnemærke

Afsætningen i Saudi-Arabien for det kommende år forventes at udgøre omtrent 14.000 tons, fordelt på ca. 1.000 tons ost og ca. 13.000 tons frugtdrikke og mælkedrikke med smag.
Dermed er den årlige afsætning mere end fordoblet i forhold til det første år på markedet. Oktober måned sidste år blev den foreløbige kulmination med en salgsrekord, delvist takket være lanceringen af Power Cow smelteost i 910 grams glas.

125.000 svar
Senest har Arla Foods’ datterselskab i Saudi-Arabien Danya Foods modtaget et overvældende antal besvarelser i forbindelse med en kampagne for skolebørn.
”Vi fik i alt 125.000 besvarelser, og det overgik langt vores forventninger. Den store interesse er bare et af tegnene på, at Power Cow i stigende grad vinder ind hos børnene”, mener Business Unit Manager Mads Helge.

Power Cow figuren - en kalv med superkræfter - fløj første gang ind på de saudiske butikshylder i januar 1999. Dengang eksisterede der ikke et mærke til børn, og man ville være først på markedet for at skabe sig en position som den foretrukne leverandør af mejeriprodukter til børn. Målet var og er fortsat at udnytte den særlige befolknings- sammensætning i Saudi-Arabien og Mellemøsten, hvor forholdsmæssigt mange indbyggere er børn og unge. Alene i Saudi-Arabien er omtrent halvdelen af de ca. 20 mio. indbyggere under 15 år.

Power Cow serien består af smelteost i portionspakninger, smelteost på glas samt mælkedrikke tilsat smag og en række frugtdrikke. Produkterne fremstilles lokalt på Arla Foods’ mejeri i hovedstaden Riyadh.