Prinsesse Alexandra indviede Taulov Mejeri

Den røde løber var rullet ud for Prinsesse Alexandra, der i formiddags indviede Arla Foods nye ostemejeri Taulov Mejeri. Prinsesse Alexandra blev modtaget af Arla Foods’ svenske formand Lars Lamberg(til højre). Fra venstre ses mejeridirektør på Taulov Mejeri Lars Dalsgaard og Arla Foods’ administrerende direktør Jens Bigum. Foto: Claus Haagensen

“Det er et imponerende sted”, sagde Prinsesse Alexandra, da hun i dag kl. 11 ankom til Taulov Mejeri.

Hun blev modtaget af Arla Foods’ formand Lars Lamberg, næstformand Knud Erik Jensen, administrerende direktør Jens Bigum og mejeridirektør Lars Dalsgaard. Mens prinsessen blev fulgt op ad den røde løber, spurgte hun interesseret til opførelsen af mejeriet.

De mere end 300 gæster ventede på æresgæsten i et stort telt foran mejeriet. Her foregik selve indvielsen, ved at Prinsesse Alexandra trykkede på en knap på en computer og derved markerede, at nu gik produktionen i gang.

“Det er mig en stor ære at indvie Taulov Mejeri. Jeg ønsker mejeriet og alle medarbejderne alt godt i fremtiden”, sagde hun.

Prinsesse Alexanda åbnede officielt Taulov Mejeri ved at taste “enter” på en computer. Til højre ser mejeridirektør Lars Dalsgaard efter, at alt går rigtigt til. Prinsesse Alexanda åbnede officielt Taulov Mejeri ved at taste “enter” på en computer. Til højre ser mejeridirektør Lars Dalsgaard efter, at alt går rigtigt til.