To nye viceadm. direktører udnævnt

I forbindelse med direktørskiftet har bestyrelsen udpeget to nye viceadm. direktører nemlig koncerndirektør Andreas Lundby og koncerndirektør Povl Krogsgaard.

Andreas Lundby, 53 år, er uddannet HA i Århus i 1975, og i 1978 tog han en HD i afsætning i København.

Han kom til Mejeriselskabet Danmark i 1978 som produktchef for Høng-Buko. I 1981 blev han international produktchef, og fra 1984 var han med titel af marketingchef involveret i opbygningen af virksomhedens datterselskab i Saudi-Arabien.

Fra 1987 var han eksportdirektør og i 1995 blev han divisionsdirektør for Division Oversø. I 1998 blev han udnævnt til koncerndirektør i MD Foods.

Povl Krogsgaard, 52 år, blev uddannet mejeriingeniør i 1979, og han har derudover en uddannelse som HD i organisation og virksomhedsledelse. Han blev ansat i Danske Mejeriers Fællesorganisation i 1979, hvorfra han blev hentet til MD Foods’ direktionssekretariat i 1987. I 1988 blev han afdelingsleder i Hjemmemarkedsdivisionen, og i 1991 blev han udnævnt til divisionsdirektør for Division Danmark. Povl Krogsgaard blev i 1998 udnævnt til koncerndirektør i MD Foods.

Andreas Lundby

Povl Krogsgaard