Ascom Wireless Solutions cementerer deres topplacering

Pressemeddelelse   •   Jul 15, 2013 10:00 CEST

Ascom er førende på verdensplan inden for trådløse telefoner.
Ifølge helt nye markedstal fra det britiske analyseinstitut MZA Ltd, har Ascom Wireless Solutions øget sin markedsandel og er nu verdens største producent af professionelle trådløse telefoner.

Tallene for 2012 viser, at Ascom Wireless Solutions med en markedsandel på 17,3 procent af markedet for professionelle trådløse telefoner cementerer sin placering som førende på verdensplan. Det er en kraftig forøgelse af markedsandelen på 16 procent i 2011.

"Vi er tilfredse med, at vores positive udvikling fortsætter. På verdensplan er vi nu den største leverandør på området," siger Claes Ödman, administrerende direktør hos Ascom Wireless Solutions.

Tallene inkluderer det totale antal producerede enheder i verden, inklusiv produkter under Ascom-brandet såvel som OEM-produktionen.

"Vi kan se tilbage på et meget tilfredsstillende år med stigende salg på OEM-markedet. Men vi har også set stor fremgang for Ascoms brand, navnlig i sundhedssektoren," udtaler Claes Ödman.

Markedet for professionelle trådløse telefoner domineres af DECT og VoWiFi (Voice over WiFi) teknologierne. Ascom Wireless Solutions kan se tilbage på en periode med stor succes og stigende salg inden for disse teknologier, navnlig på det nordamerikanske marked.

Ascom er verdens førende leverandør af trådløse kommunikationsløsninger til bl.a. håndtering af alarmer og tidskritisk information herunder fx hjertestop-, traumealarmer og personsikring. Løsningerne er baseret på alarmsendere, personsøgere og trådløs IP-telefoni. På verdensplan har Ascom installeret mere end 75.000 systemer på hospitaler og plejehjem, i industrien og psykiatrien samt i kriminalforsorgen. Ascom Nordic er en del af Ascom Wireless Solutions, der ejes af den schweiziske, børsnoterede koncern Ascom (Swiss) AG.  Ascom Nordic har 125 medarbejdere.

Den danske kundeliste tæller bl.a., Sygehus Lillebælt, Hospitalsenheden Vest, Århus Universitetshospital Skejby, Roskilde og Køge Sygehuse, Herlev Sygehus, Gentofte Sygehus, Kalundborg-, Gentofte- og Herning Kommuner, Psykiatrisk Center Sct. Hans, Kofoedsminde og Kriminalforsorgen. Læs mere på www.ascom.dk