ASICS bliver navnesponsor for Stockholm Maraton

Det internationale brand indenfor sportsudstyr, ASICS, har underskrevet en sponsoraftale med Stockholm Maraton og bliver løbets første navnesponsor. Anerkendt som et af de største og bedste løbsarrangementer i Nordeuropa, vil det årlige løb nu blive kaldt ASICS Stockholm Maraton – hvoraf den første vil blive afholdt lørdag den 28. maj 2011.

Den langsigtede kontrakt, underskrevet den 12. august 2010, understreger ASICS’ aktive engagement for - og støtte til the running comunity. Som markedsførende indenfor ”Performance running”, mener ASICS, at samarbejdsmulighederne med førende maratonløb er vigtige investeringer for løbeverdenen. Intet andet brand kan gøre krav på det faktum, at hovedparten af maratonløbere verden over bruger ASICS løbesko.

ASICS sponsorerer nogle af verdens største maratonløb i for eksempel New York, Tokyo og Paris. ASICS’ aftale med Stockholm Marathon følger tæt efter et partnerskab med Singapore Marathon.

Den seneste aftale med Stockholm er ASICS’ største involvering nogensinde indenfor løb i Skandinavien. Aftalen dækker ikke kun Stockholm Marathon, men den inkluderer også et sponsorat af Premiärmilen (det officielle løb før Stockholm Marathon), træningsgruppen Team Stockholm Marathon, Minimaran (Stockholm’s Mini Marathon ungdoms-løb) og Jubileumsmarathon (Jubilæums-maratonløbet, der bliver afholdt den 14. juli i 2012 for at fejre 100-året for afholdelsen af Marathonløbet ved OL i 1912).

Alistair Cameron, formand og virksomhedsleder for ASICS Europe B.V., udtaler, at ”Stockholm Marathon er en del af vores langsigtede investering i løb, som er brandet’s primære marked. Med en aktiv deltagelse på vej op ser vi frem til at samarbejde med Team’et i Stockholm for at øge Skandinaviens generelle deltagelse i sport (sports = flere sportsgrene) og til at tilbyde løbere det bedste udstyr til deres behov”.

Bengt Olsson, formanden for organisationen bag Stockholm Marathon, udtaler: ”ASICS er en virksomhed, som virkelig står for maratonløb. Derfor valgte vi naturligvis at samarbejde med ASICS som den første navnesponsor i Stockholm Marathon’s 33-årige historie”.

• maratonløbere
  • stockholm marathon
  • løbesko
  • navnesponsor