ASICS LANCERER fuzeX-KOLLEKTIONEN, DER INSPIRERER EN NY GENERATION AF LØBERE

ASICS løfter sløret for en helt ny kollektion af løbesko og løbetøj – fuzeX. fuzeX har den alsidighed og det design, som den nye generation af løbere kræver, og kollektionen byder på en perfekt balance mellem præstation og stil. En ny feature i fuzeX-skoene er den nye og superlette mellemsål, fuzeGEL, der er udviklet af ASICS Institute of Sport Science i Kobe i Japan. fuzeX-skoene kombinerer lethed og beskyttelse med et elegant rundet tredimensionelt design. fuzeX fås både til mænd og kvinder i en række friske farver og kan købes på ASICS' webshop og i udvalgte løbeforretninger verden over fra februar 2016.

Nyhed! Den nye fuzeGEL-teknologi giver lethed og beskyttelse
fuzeX-skoene er udstyret med en ny feature – fuzeGEL-teknologi – en unik sammensætning af normal mellemsålsmateriale og gel, der giver en superbehagelig skridtafvikling ved både at absorbere stød ved landing og give et ekstra godt afsæt. Ud over at have fuzeGEL i hele skoens længde har fuzeX et 8 mm fald fra hæl til tå og et specialdesignet mesh, der både støtter foden effektivt og samtidig bevarer letheden.

Designet til en aktiv livsstil
Det minimalistiske design med de tredimensionelle linjer langs hele overdelen symboliserer den energiudladning, der sker, når hælen rammer jorden. fuzeX fås i en række flotte farvevariationer, så du ikke kun har lyst til at have dem på, når du træner, men også til hverdag. fuzeX er mere end bare løbesko – det er også en kollektion af løbetøj med samme lethed, beskyttelse og alsidighed som skoene.

fuzeX-løbetøjet er præstation og stil i skøn harmoni. Det lette højteknologiske tekstil gør, at de unge løbere kan yde deres bedste og samtidig være beskyttet mod elementerne.

Tøjets alsidighed, grafiske print og klare farver gør det supernemt at mikse og matche, som man har lyst til. Resultatet er altid supersmart og passer til enhver sport.

Inspiration til en ny generation
Løbetrenden trives i bedste velgående verden over, og fuzeXs unikke kombination af præstation og stil passer perfekt til en ung og dynamisk kundegruppe. Den unge generation af løbere på mellem 14-25 år udgør næsten 25 % af segmentet i Europa. De er superaktive, og løb hører med til deres liv som en del af en bred vifte af sportsaktiviteter: traditionelle løb og temaløb, træning i fitnesscenter og træning i forbindelse med andre sportsgrene.

Om ASICS' forventninger til den nye fuzeX-kollektion siger Gerard Klein, der er Global Footwear Product & Merchandising Division Senior General Manager for ASICS: “Vi ved, at løbere i dag vil have sko og tøj med alsidighed, komfort og et flot design. Ved at kombinere den nyeste teknologi med et minimalistisk design håber ASICS på, at fuzeX vil gøre det endnu sjovere og behageligere at løbe.”

Den nye kollektion lanceres globalt i februar 2016.

fuzeX er tilgængelig i følgende butikker:

Sportmaster
SPORT 24
Løbeshop.dk
INTERSPORT - Odense, Vejle, Thisted, Sporthuset, Hobro, Viborg, Sportlife, Allerød, Espergærde Centret
Sportis Ltd
Løberen København, Lyngby, Århus
Sporten
F. Sallling A/S
IN Sport a/s
F. Salling A/S
SPORTIGAN - v/Faroe Sport, Helsinge, ASNÆS., Svendborg, Tønder, Hedensted
Sport Invaders ApS
Invictus Sport Aps
Puls Sport Aps
Humlebæk Sport
ITTU.net ApS
ANUNI
Rohleder Sport ApS

Virksomhedsvisionen for ASICS Institute of Sport Science
(ISS) er at “skabe god livskvalitet ved hjælp af intelligent sportsteknologi.” ISS bygger på "forskning for mennesket" og baserer deres arbejde på analyserne af menneskets naturlige bevægelser og handlinger. ISS udvikler og arbejder med unikke materialer og er fortsat banebrydende inden for industrien.

• fuzex
  • ss16
  • løbesko
  • asics running