Pressemeddelelse -

ASICS LØFTER SLØRET FOR BEKLÆDNINGSTEKNOLOGI MED TERMISK KORTLÆGNING AF KROPPEN FORUD FOR IAAF-MESTERSKABERNE I DOHA

ASICS løfter i dag sløret for avanceret beklædningsteknologi med viden om termisk kortlægning af kroppen, som er designet til at hjælpe sportsudøvere med at yde deres bedste – selv under ekstremt varme forhold. Det nye sportstøj, som lanceres forud for IAAF-verdensmesterskaberne i Doha, Qatar, hvor temperaturene forventes at nå over de 40 grader, er designet til at hjælpe sportsudøvere med at føle sig godt tilpasse uanset temperaturen.

Den nye sportsbeklædning er udviklet i laboratoriet på ASICS Institute of Sport Science i Kobe, Japan, og omfatter nu en beklædningsteknologi med viden om termisk kortlægning af kroppen samt vandafvisende materiale, som giver en lettere og mindre klæbrig følelse. En kombination af grov og fin åben mesh til ventilation giver sportsudøvere en behagelig følelse, så de kan opfylde kravene til at konkurrere under forskellige betingelser.

Direktør og ledende funktionschef hos ISS, Kenichi Harano, sagde: "Vi er enormt stolte over at løfte sløret for vores avancerede beklædningsteknologi fra ASICS Institute of Sport Science. Vores team af idrætsforskere brugte tid på at genudvikle sortimentet af atletiktøj for at opfylde kravene til de ekstreme vejrforhold. Resultatet er den perfekte kombination af åndbar, vandafvisende beklædning på huden og smart design – til at hjælpe vores sportsfolk med at præstere det bedste de kan.”

ASICS sponserer seks forbund, som vil være iført det nye tøj ved verdensmesterskaberne: Japan, Italien. Holland, Frankrig, Ukraine og Bulgarien. Designet har et ørkenpræg, som er inspireret af lokationen, med unikke farvekombinationer, der afspejler nationernes individuelle flag.

ASICS har underskrevet en flerårig forlængelse af deres sponsorat af IAAF.

Anima Sana In Corpore Sano betyder “En sund sjæl i et sundt legeme” og er et gammelt latinsk ordsprog, som akronymet ASICS udspringer af, og det fundament, som brandet stadig hviler på. Virksomheden blev grundlagt af Kihachiro Onitsuka for mere end 60 år siden og er i dag en af de førende designere og producenter af løbesko og andet fodtøj, beklædning og tilbehør til sportsudøvere. Du kan læse mere på www.asics.com

Pressekontakt Communications Executive