“We Are Marathoners” hylder maratonløbere over hele verden

ASICS HYLDER BLOD, SVED OG TÅRER – ALT DET, DET KRÆVER FOR AT LØBE ET MARATON

Filmen “We Are Marathoners” hylder lidenskaben, beslutsomheden og engagementet hos maratonløbere over hele verden.

True Sports Performance-brandet ASICS har udgivet sin seneste video, der udforsker udforsker kampene, nederlagene og beslutsomheden, som hverdagens sporetsfolk oplever, når de deltager i et maraton. Videoen er lavet som en hyldest til de løbere, der har deltaget i et maraton, og den viser løbernes ukuelige stræben efter at forbedre sig. Den rummer den energi, passion og holdning, som kendetegner den gruppe løbere, der med stolthed kan kalde sig ‘maratonløbere’.

Den 90-sekunder lange video highlighter maratonløbernes forskellige ritualer og udfordringer, og den viser, hvor langt hverdagens sportsfolk går for at forberede sig på de krævende 42 kilometer. Maratonløbernes verden handler om planlægning og personlige ofre, men de gør det simpelthen, fordi de elsker at løbe. Videoen åbner med en løber, der sirligt har lagt sit løbetøj frem aftenen før sit maraton, og derefter ser vi andre deltagere, der forbereder sig på deres løb med sjove ritualer og specielle snørebåndsknuder – alt sammen med et humoristisk glimt i øjet.

Den energiske og inspirerende video kommer med en række statements, der beskriver maratonløberens typiske karaktertræk: “Vi har vores helt egen sans for mode", “vi binder vores helt egne knuder", og “vi løber, til vi ikke længere kan gå". Videoen er produceret af 180 Amsterdam, underlægningsmusikken er Cary Hauns upbeat nummer ‘Make it to the Top’, og billederne er fra Melbourne Marathon 2013.

Printkampagnen og tv-reklamen “We are Marathoners” er en del af ASICS’ globale kampagne for 2014 ‘Better Your Best’ og sætter fokus på de vigtige maratondatoer i løbekalenderen.

Videoen vil blive vist overalt på alle sociale medier og hostes på brandets YouTube-kanal.

Videoen kan ses på: http://www.asics.dk/running/

• lookbook aw14
  • lookbook ss14