Audi på IAA Frankfurt 2019

Audi på IAA Frankfurt 2019

• Audi pressekonference 10. september 2019 kl. 10:30
  • To verdenspremierer – Audi AI:TRAIL og Audi RS 7 Sportback
  • Messedebut til en række nye modeller

Audi har to verdenspremierer og en række messedebuter med til Frankfurt. Mærket med de fire ringe bruger Frankfurt-messen (IAA) til at vise nye produkter – både inden for e-mobilitetsområdet og fra Audis sortiment af konventionelt drevne modeller. Ved pressekonferencen den 10. september afsløres Audi AI:TRAIL konceptbil, der er visionen om en fremtidig elektrisk drevet off-roader. En anden model, der har verdenspremiere, vil være den nye Audi RS 7 Sportback, med hvilken Audi Sport udvider sin portefølje af højtydende biler. Også Audis Formula E racerbil – Audi e-tron FE06 – kan ses for første gang i sin nye tekniske konfiguration og med sit nye design.

Audis tilstedeværelse ved IAA 2019 understreger omfanget af det nuværende modelinitiativ. For flere end halvdelen af de 26 modeller, der vises på Audi-standen i hal 3, er det første gang nogensinde de vises for et messepublikum. Hildegard Wortmann, medlem af Audi Board of Management for Sales and Marketing: ”Vi giver de besøgende et omfattende show af produkter og markedsfører den yngste produktportefølje af alle premium-udbydere.”

Audi A4 og Audi Q7 i den omfattende opgraderede version, A1 citycarver, Q3 Sportback og også Audi RS 6 Avant er blot nogle af de nye højdepunkter i mærkets produktportefølje. De vil være udstillet i Frankfurt indtil den 22. september 2019 på et område, der dækker ca. 3.100 kvadratmeter.

Ud over de nye serieproduktionsmodeller, er højdepunktet i Audi-programmet utvivlsomt den første fælles præsentation af Audi Designs fire visionære køretøjer. Der er verdenspremiere på off-roaderen Audi AI:TRAIL, der redefinerer genren med sin elektriske drivlinje og et revolutionerende karosserikoncept.

Inden for motorsport starter Daniel Abt og Lucas di Grassi den næste formel E-sæson i november med et spektakulært udseende køretøj. Audi e-tron FE06 racerbilen, der vises for offentligheden for første gang på messen i Frankfurt, kan prale af nye farver og evolutionær teknologi. Den debuterer den 22.-23. november i Ad Diriyah (Saudi-Arabien). Daniel Abt og Lucas di Grassi er Audi Sport ABT Schaeffler-kørere for sjette år i træk, hvilket gør dem til den længstvarende og mest succesrige kører-duo i Formel E.

Audi-pressekonferencen tirsdag den 10. september, der starter kl. 10:30, kan livestreames, og bagefter vil en optagelse og yderligere tv-optagelser være tilgængelige på www.audimedia.tv.

Audi AG pressekonference
Tirsdag den 10. september kl. 10:30

• Audi MediaTV: www.audimedia.tv
    (tysk og engelsk, link til indlejring af live stream på andre websteder)
  • via smart TV og Apple TV gennem Audi MediaTV app
  • AUDI AG facebook siden
  • Audi YouTube kanal
  • på Twitter @Audi_Press

Læs allerede nu mere om  Audi e-tron FE06

__________________________________________________________________________________________

Audi AG er en af de mest succesfulde bilproducenter i premiumsegmentet. Mærket er til stede på mere end 100 markeder verden over og har produktion i 13 lande. Dertil har Audi omkring 90.000 ansatte spredt over hele verden, hvoraf 60.000 af dem er i Tyskland. I 2018 solgte Audi på verdensplan mere end 1,8 millioner biler.

Audis vision er at være det mest attraktive og innovative premiumbrand, og til fremtidens mobilitet fokuserer Audi på produkter og teknologier, der har tanke på miljøet.