Audi Forum Ingolstadt

Audi skifter direktør på fire poster

• Udskiftning af direktørerne for områderne finans, it og integritet, marketing og salg, personale og organisation samt produktion og logistik
  • Audis CEO Rupert Stadler: ”Med de nye direktionsmedlemmer fremmer vi vækstplanen og 2025-strategien yderligere”

Direktionen hos AUDI AG får ny sammensætning fra 1. september 2017. Alexander Seitz overtager området for finans, it og integritet, Bram Schot overtager området marketing og salg, Wendelin Göbel vil fremover stå i spidsen for området personale og organisation, mens Peter Kössler bliver ny produktions- og logistikdirektør. Matthias Müller og Rupert Stadler mener, at der med udskiftningen i toppen er skabt forudsætninger for koncernens fremtidige succes.

Alexander Seitz (55) afløser Axel Strotbek, som har ledet området for finans, it og integritet hos Audi siden 2007. Seitz påbegyndte sin erhvervskarriere hos Daimler-Benz AG, hvor han havde forskellige positioner inden for finans- og økonomiområderne samt inden for strategi og indkøb. I 2005 skiftede han til stillingen som koncernindkøbschef for drivlinjer hos Volkswagen AG i Wolfsburg. Efter forskellige stillinger inden for koncernen i Sydamerika blev han i 2013 udpeget til First Vice President og Commercial Executive Vice President hos SAIC Volkswagen.

Dietmar Voggenreiters afløser på området for marketing og salg bliver Bram Schot (56). Hollænderen har siden 2012 været en del af ledelsen hos Volkswagen Nutzfahrzeuge med ansvar for området marketing og salg. Den daværende topchef og CEO for Mercedes-Benz Italia skiftede i 2011 til Volkswagen koncernen, hvor han var ansvarlig for strategiske projekter inden for salg på koncernniveau.

Wendelin Göbel (53) vil fremover være ansvarlig for området personale og organisation. Han overtager efter Thomas Sigi, som har været direktør for området siden 2010. Göbel har siden 2007 været chef for generalsekretariatet hos Volkswagen koncernen og mærket Volkswagen (frem til 2015). Før det havde han forskellige stillinger hos AUDI AG og i Volkswagen koncernen, blandt andet inden for projektstyring af indkøb. Fra 2003 til 2007 var han chef for generalsekretariatet hos AUDI AG og samtidig medlem af Audis strategikreds.

Peter Kössler (58) bliver ny direktør for produktion og logistik. Han er født i Ingolstadt og har hidtil været administrerende direktør for AUDI HUNGARIA Zrt. Før det var han fra 2007 til 2015 leder af Audis hovedfabrik i Ingolstadt. I denne funktion havde han i Ingolstadt ansvar for alle produktionsrelevante områder og fabriksspecifikke emner som eksempelvis fabrikslogistik, miljøbeskyttelse og fabrikssikkerhed. Kössler overtager direktionsområdet fra Hubert Waltl, som har ledet området produktion og logistik siden 2014.

Audis bestyrelsesformand og VW koncernchef Matthias Müller takkede de hidtidige direktører for deres indsats: ”De hidtidige direktører har været med til at præge den positive udvikling hos Audi. Senest har Audi været igennem en vanskelig fase, men har alle forudsætninger for også at opnå succes i morgendagens mobilitetsunivers. Det nye team i direktionen vil i fællesskab med medarbejderne fremme transformationen hos Audi i retning af fremtiden.

Audis administrerende direktør Rupert Stadler takkede også de hidtidige direktionskolleger for deres store faglige indsats. Stadler understreger vigtigheden af den kritiske refleksion over den aktuelle situation sammen med bestyrelsen. ”Det er nu vores fælles målsætning med det nye direktionsteam og vores stærke medarbejdere at sætte kursen for fremtiden og fremme transformationen til e-mobilitet, digitalisering og mobilitetstjenester. Vores vækstplan og 2025-strategien angiver retningen.”

Peter Mosch, som er formand for fællestillidsmandsrådet hos AUDI AG: ”De forgangne uger viser, at den åbne og kritiske dialog udgør et væsentligt grundlag for Audis fremtid. Det er her blevet tydeligt, at det handler om en konsekvent strukturering af koncernen. Hertil hører også den optimale udnyttelse af fabrikkerne. Den kommende transformation skal udformes, så både koncernens succes og medarbejdernes interesser opnår en bæredygtig balance.”

Se flere billeder: https://www.audi-mediacenter.com/en/photos/album/audi-forums-389

Audi Danmark er en del af Semler Gruppen - Danmarks største koncern i bilbranchen. Her har importen ligget siden 1975, og i den periode har mærket været igennem en rivende udvikling. Audi har i dag otte forhandlere og 25 autoriserede servicepartnere fordelt over hele landet, og mærket står stærkt med et godt image og et attraktivt og omfattende modelprogram.