Audi Sport ser frem til DTM-sæsonstart

Audi Sport ser frem til DTM-sæsonstart

Oven på en lang vinterpause vil løbssæsonen for alvor endelig begynde igen for Audi Sports DTM-hold i næste weekend. Den 7. og 8. maj vil Hockenheim-banen være vært for de første to løb af den nye DTM-sæson.

”Hos Audi Sport er vi spændte på at se, hvilken effekt vores tilpasninger vil få,” siger Dieter Gass, DTM-chef hos Audi Sport. ”Vinteren har været lang, men produktiv. Vi forventer et ekstremt tæt løb i år”.

I de seneste måneder har Audi, BMW og Mercedes sammen med DMSB paraply-organisationen og løbsseriens markedsføringsansvarlige, ITR, intensivt arbejdet på at levere et endnu mere spændende løb for tilskuerne. Derfor forventer Gass en desto mere spændende sæson, ”hvor der ikke er råd til at misse nogen detaljer eller have en dårlig dag, hvis man vil vinde titlen”. Og netop titlen er målet for Audi Sport.

Med ti sejre i 18 løb var Audi RS 5 DTM bilen, der skulle besejres i sidste sæson. Audis bedrifter på Hockenheim er tilsvarende imponerende. Audi kunne fejre fem sejre i træk, og i 2015-finalen opnåede de fire ringe en en-to-tre-triumf. ”Vores mål er at starte med samme styrke, som vi sluttede med sidste år”, siger Dieter Gass. ”Vi er yderst velforberedte og har blandt andet haft fire produktive testdage på Hockenheim i starten af april. Men alle ved, hvor tæt konkurrencen er i DTM”.

Dette øjeblik ser Audi-køreren Matthias Ekström meget frem til. ”Selv efter 15 DTM-år er den første kvalifikationsrunde i sæsonen noget helt særligt”, lyder det fra svenskeren, som har hele to løb på programmet i weekenden. Udover DTM skal den dobbelte DTM-vinder også deltage i en runde af FIA WRC.

DTM er selvfølgelig Ekströms top-prioritet, og for ham handler det ikke kun om at slå konkurrenterne fra BMW og Mercedes. Udfordringen ligger også i at vinde over syv andre stærke Audi-kørere – først og fremmest Jamie Green. Briten var den af Audi-kørerne, der fik flest point sidste sæson og vandt to ud af fire DTM-løb på Hockenheim. Derudover er Miguel Molina, Edoardo Mortara, nivo Müller, Mike Rockenfeller, Timo Scheider og Adrien Tambay også opsatte på podiepladser.

Startskuddet for første løb lyder kl. 16.00 på lørdag, mens søndagens løb starter kl. 14.30.

For billeder og mere information om kørerne, klik her.

________________