Danske topplaceringer for Audi i weekenden

Danske topplaceringer for Audi i weekenden

Nicolaj Møller Madsen fortsætter med at føre den sociale buzz konkurrence i Audi Sport TT Cup, og som en anerkendelse havde Audi inviteret danskeren til at besøge Spa 24 Hours. Der mødte Nicolaj Møller Madsen, der også fører Audi Sport TT Cup efter topplaceringer i de 2 første løbsweekender, landsmændene Nicki Thiim og Benny Simonsen (Allan Simonsens lillebror). Nicki Thiim kørte Spa 24 Hours i Audi R8 LMS for Audi Sport Team Phoenix, mens Benny Simonsen kørte i en R8 LMS ultra for Team Parker Racing.

Position to og tre samlet plus en klassesejr

Audi Sport Team WRT med Nico Müller (CH), Stéphane Ortelli (MC) og Frank Stippler (D) tog andenpladsen i et løb, hvor der blev kæmpet hårdt fra lys til flag, mens Christian Mamerow (D), Christopher Mies (D) og Nicki Thiim (DK) sikrede sig tredjeplads for Audi Sport Team Phoenix.

Audi Sport customer racing havde således masser af grund til at glæde sig over weekendens Spa 24 Hours. Kun ti uger efter den første langdistanceløbssejr med den nye Audi R8 LMS ved Nürburgring 24 Hours, bekræftede den nye R8 igen sin hurtighed og holdbarhed. Audi Sport Team WRT måtte dog se sig slået på målstregen i stedet for at vinde Audis fjerde samlede sejr på Spa efter 2011, 2012 og 2014. Audi sikrede sig i stedet sin anden sejr i træk i konstruktørernes mesterskab.

"Dette er det næste flotte resultat i rækken for vores nye racerbil," sagde Romolo Liebchen, chef for Audi Sport customer racing. "Vi ved fra personlig erfaring, hvor udfordrende vejen fra et nyt design til en pålidelig langdistance racerbil er. Det, at den nye Audi R8 LMS har afsluttet de to hårdeste 24-timers løb i Europa med top resultater inden for de første fem måneder efter dens introduktion, gør bare resultaterne endnu bedre. Men tillykke til BMW med sejren."

Ud over de gode samlede resultater var Audi Sport customer racing glade for klassesejren til Team Parker Racing. Stuart Parkers team konkurrerede med den tidligere generation af Audi R8 LMS ultra i Am klassen. Ian Loggie (GB), Callum Macleod (GB), Benny Simonsen (DK) og Julian Westwood (GB) fastholdt føringen i deres klasse fra begyndelsen og vandt løbet for amatører med to omgange.

Læs mere på Audi MediaCenter og se flere billeder på Audi MediaCenter/Services/Images.

Audi Danmark er en del af Skandinavisk Motor Co. A/S, som udgør importdivisionen i Semler Gruppen - Danmarks største koncern i bilbranchen. Her har importen ligget siden 1975, og i den periode har mærket været igennem en rivende udvikling. Audi har i dag otte forhandlere og 26 autoriserede servicepartnere fordelt over hele landet, og mærket står stærkt med et godt image og et attraktivt og omfattende modelprogram.