BASF er medstifter af den globale Alliance to End Plastic Waste

Næsten 30 virksomheder, som repræsenterer forskellige dele i værdikæden for plast- og konsumentprodukter, bidrager med over 1 mia. dollar for at afhjælpe plastaffald i naturen.

BASF støtter Alliance to End Plastic Waste for at fremme arbejdet med at finde løsninger på det globale plastaffaldsproblem.

BASF er i dag med til at stifte en global alliance omfattende næsten 30 virksomheder, som skal arbejde med avancerede løsninger for at mindske og eliminere plastaffald i naturen, især i havene. Alliance to End Plastic Waste (AEPW) har forpligtet sig til at bidrage med over 1 mia. dollars med målsætning om at investere 1,5 mia. dollars over de næste fem år for at gøre op med plastaffald i naturen. Dette vil også inkludere løsningsforslag for, hvorledes plastaffald bedre kan indgå i en cirkulær økonomi.

”Vi er dedikerede og støtter op om initiativet om at mindske plastaffald i naturen” siger Martin Brudermüller, Chairman of the Board of Executive Directors and Chief Technology Officer of BASF SE, som fra begyndelsen har været en af initiativtagerne bag alliancen. ”Vi er medstiftere af Alliance to End Plastic Waste, da vi ønsker at fremme løsninger, som effektivt bidrager til at afhjælpe det globale plastaffaldsproblem," forklarede Brudermüller. ” Plast er et effektivt materiale, som kan spare ressourcer, samtidig med at det giver både sikre og bekvemme fordele i vores samfund. Disse fordele mister vi, såfremt vi ikke formår at afskaffe eller genanvende både plast og affald på en ansvarsfuld måde.”

Du kan læse resten af pressemeddelelsen her

• Kemikalieindustrien

• bæredygtighed
  • plastaffald