BASF lancerer nyt ”Virtual Design and Construction Resource Center” med over 200 BIM-løsninger

• Med mere end 200 BIM-objekter fra varemærkerne Master Builders Solutions®, Watson Bowman Acme® og Senergy® tilbyder BASF den største BIM-portefølje inden for byggekemiske produkter – nu tilgængelig via forskellige BIM-biblioteker og databaser.
  • Et globalt team af byggeeksperter står klar til at hjælpe kunder, planlæggere og arkitekter
  • En ny hjemmeside fungerer som central informationsplatform med relevante links til BIM-bibliotek, værktøjer, kurser og kontaktoplysninger

BASF har lanceret et nyt ”Global Virtual Design and Construction Resource Center”(VDC), som tilbyder digitale BIM-løsninger (Building Information Modeling) samt værktøjer til valg af produkter, specifikationer og anvendelsesformål. VDC-ressourcecenteret består af et globalt netværk af byggeeksperter inden for arkitektur, ingeniør- og entreprenørvirksomhed, der kan bistå kunder, planlæggere og arkitekter med rådgivning og adgang til hele BASF’s portefølje af byggekemiske produkter.

Med mere end 200 BIM-objekter, og inden længe mere end 400 Revit-modeller, er BASF’s BIM-portefølje den største i byggekemibranchen. Den dækker 13 forskellige branchesegmenter, blandt andet vandtætningssystemer, gulvbelægninger, overfladebehandlinger, systemer til ekspansionskontrol og vægsystemer.

De digitale løsninger, der er knyttet til varemærkerne Master Builders Solutions® og Nord amerikanske Watson Bowman Acme® og Senergy® er tilgængelige på mere end 10 sprog. I løbet af de kommende år vil BASF udvide antallet af BIM-objekter til endnu flere produktområder og industrisektorer.

”Vi er optaget af at levere til hele byggebranchen. Da branchen i stigende omfang bliver digitaliseret, investerer vi i digitale tilbud for også på dette område at kunne være den foretrukne partner for vores samarbejdspartnere. Vores nye ”Virtual Design and Construction Resource Center” er et ideelt tiltag, når det gælder om at bistå byggeeksperter i forbindelse med indførelse af nye digitale rutiner. Her får de adgang til vores specifikationer og brugerværktøjer via markedets største udvalg af BIM-objekter. Fordelen ved vores digitale tilbud er det store udvalg af produkter og løsninger baseret på avanceret kemi, og her giver vi branchen hurtig og enkel adgang til vores innovative og bæredygtige portefølje”, siger Ralf Spettman, leder af Construction Chemicals-divisionen hos BASF.

BASF er den første globale leverandør af byggekemiske løsninger til at udvikle en intern standard for digital fremstilling, kvalitetskontrol og vedligeholdelse af BIM-modeller. Grundlaget er bedste praksis fra de gældende globale standarder som British Standards Institute (BSI), BIM Forum, American Institute of Architects (AIA), American Concrete Institute (ACI), International Standards Organization (ISO) med flere.

Spettmann tilføjer: ”Efter flere tusinde downloads er tilbagemeldingen fra kunderne, at systemet er enkelt at bruge og har pålidelige objekter. Kunderne kan være sikre på, at indholdet i vores objekter er af høj kvalitet i tråd med globale branchestandarder og bedste praksis-rutiner.”

Kunder, ingeniører og arkitekter over hele verden får på en enkel måde adgang til de digitale ressourcer via forskellige netbaserede biblioteker og platforme. De vigtigste adgangspunkter er den nye globale hjemmeside ”BASF Virtual Design and Construction Resources”, BIMObject® Library, BIMsmith® Market og NBS National BIM Library, så vel som «Master Builders Solutions’ Online Planning Tool». Alle oplysninger findes på:

Den nye hjemmeside for BASF Construction Chemicals:

www.virtual-design.basf.com

BimObject Library:

www.bimobject.com/en/product?brand=basf

NBS National BIM Library:

www.nationalbimlibrary.com/en/search/?searchTerm=basf

BIMsmith Market:

Online Planning Tool – nemt, hurtigt og intelligent specifikationsværktøj

Med Online Planning Tool har Master Builders Solutions® fra BASF udviklet et innovativt specifikationsværktøj, der ikke blot hjælper professionelle i byggebranchen med at finde de rigtige løsninger til deres projekter hurtigt og nemt, men som også kan tilpasses fleksibelt til skiftende projektkrav. Værktøjet giver vigtig information i hvert trin af projektplanlægningen. Online Planning Tool findes på det lokale sprog i mere end ti europæiske lande deriblandt dansk.

Der findes tekniske datablade, specifikationsdokumenter, ydeevnedeklarationer, certificeringer, BIM-objekter og, hvor det er relevant, referenceprojekter og instruktionsvideoer til at supplere dataene. Med et enkelt klik kan man forespørge om produkter og priser, og projektrapporten gemmes, så den straks kan downloades.

Du finder flere oplysninger på:

www.online-planning.construction.basf.com

Om Construction Chemicals-divisionen

BASF's Construction Chemicals-division tilbyder avancerede kemiske løsninger under det globale brand Master Builders Solutions til nybyggeri, vedligeholdelse, reparation og renovering af konstruktioner. Brandet bygger på mere end 100 års erfaring i byggebranchen. Vores omfattende portefølje indeholder betonadditiver, cementadditiver, kemiske løsninger til underjordiske konstruktioner, vandtætnings-systemer, forseglinger, løsninger til reparation og beskyttelse af beton, specialmørtler, specialgulvsystemer, fliseklæbersystemer, systemer til ekspansionskontrol samt træbeskyttelses-systemer.

De ca. 6500 medarbejdere i BASF's Construction Chemicals-division udgør et verdens-omspændende netværk af byggeeksperter. For at løse de specifikke bygningsmæssige udfordringer som kunden møder på vejen fra idé til færdiggørelse af et projekt, kombinerer vi vores knowhow på tværs af områder og regioner og trækker på vores erfaringer fra utallige byggeprojekter over hele verden. Vi bruger globale BASF-teknologier såvel som vores dybdegående viden om lokale bygningsmæssige behov til at udvikle innovationer, der bidrager til vores kunders succes og til at fremme bæredygtigt byggeri.

Divisionen har produktions- og salgssteder i mere end 60 lande og havde i 2017 en omsætning på omkring 2,4 milliarder euro. Mere information på www.master-builders-solutions.basf.dk.

• master builders solutions
  • revit-modeller
  • building information modeling
  • bim-projekter