BASF øger indtjeningen i fjerde kvartal og for hele året 2014

4 kvartal 2014

- Omsætning € 18, 0 mia. (minus 0.6%)
- EBIT før ekstraordinære poster €1,5 mia. (plus 2.8%)
- Stigning i indtjening i Chemicals og Agricultural Solutions; signifikant fald i Oil & Gas segmentet pga. lavere olie priser.

- Omsætning €74.3 mia. (plus 0.5%)
- EBIT før ekstraordinære poster €7.4 mia. (plus 4.0%)
- Indtjening pr. aktie €5.61 (plus 7.5%)
- Udbytte forslag €2,80 (2013: €2.70)

Outlook 2015: forventning til stigning i salg, EBIT før ekstraordinære poster forventes at matche 2014 niveau.

For yderligere information

• outlook 2015
  • årsresultat 2014

Hos BASF skaber vi kemi – og har gjort det i 150 år. Vores portefølje strækker sig over alt fra kemikalier, plastmaterialer, forædlingsprodukter og plantebeskyttelsesmidler til olie og gas. Som verdens førende virksomhed inden for kemisk industri kombinerer vi økonomisk succes med miljøbeskyttelse og social ansvarlighed. Gennem videnskab og innovation gør vi vore kunder i næsten enhver branche i stand til at leve op til samfundets aktuelle og fremtidige krav. Vores produkter og løsninger bidrager til bevarelse af ressourcer, sikre ernæringsprodukter samt forbedre livskvaliteten.
Vi har opsummeret dette bidrag i vores virksomhedsformål: We create chemistry for a sustainable future. I 2014 opnåede BASF en omsætning på mere end 74 milliarder euro og havde ved årets slutning 113.000 medarbejdere. BASF's aktier handles på børserne i Frankfurt (BAS), London (BFA) og Zürich (AN). Yderligere oplysninger om BASF findes på internettet på www.basf.dk