BASF øger omsætning og indtjening i 2012

Året 2012:
- Omsætning €78,7 milliarder (plus 7%)
- EBIT før ekstraordinære omkostninger €8,9 milliarder (plus 5%)

4. kvartal 2012:
- Omsætning €19,6 milliarder (plus 9%)
- EBIT før ekstraordinære omkostninger  €1,8 milliarder (plus 18%)

Dividende forslag: €2,60 (2011: €2,50)
Outlook 2013: Stigning i salg og indtjening

For yderligere information http://basf.com/group/pressrelease/P-13-144

• årsresultat 2012

BASF er verdens førende virksomhed inden for kemisk industri – The Chemical Company. Produktporteføljen strækker sig over alt fra kemikalier, plastmaterialer, forædlingsprodukter og plantebeskyttelsesmidler til olie og gas. Vi forener økonomisk succes med miljøbeskyttelse og social ansvarlighed. Gennem videnskab og innovation gør vi vore kunder i næsten enhver branche i stand til at leve op til samfundets aktuelle og fremtidige krav. Vores produkter og løsninger bidrager til bevarelse af ressourcer, sikre ernæringsprodukter samt forbedre livskvaliteten. Vi har opsummeret dette bidrag i vores virksomhedsformål: We create chemistry for at sustainable future. I 2012 opnåede BASF en omsætning på ca. 78,7 milliarder euro og havde ved årets slutning mere end 113.000 medarbejdere. BASF's aktier handles på børserne i Frankfurt (BAS), London (BFA) og Zürich (AN). Yderligere oplysninger om BASF findes på internettet på www.basf.dk