BASF sponserer finale for Unge forskere på Science EXPO i Bella Center, København

Pressemeddelelse   •   Apr 25, 2019 14:41 CEST

Kom og lav forsøg hos BASF A/S. Find ud af, hvordan du laver regnbuens farver i et reagensglas, og bliv klogere på kemien, når vi vasker tøj.
  • BASF deltager igen i år på Science EXPO, som er Danmark største science- og teknologimesse, der foregår fra den 28. – 30. april 2019 i Bella Center i København
  • BASF er at finde på stand H-005, hvor besøgende bl.a. kan se, hvordan man skaber regnbuens farver i et reagensglas, og hvordan man beskytter det hvide vasketøj mod en uvelkommen rød farve.

Science EXPO i Bella Center i København er Danmarks største videnskabs- og teknologimesse primært for børn og unge. Udover at byde på et væld af science-aktiviteter fra en lang række virksomheder, museer og organisationer, danner messen også rammen om finalen i ”Unge Forskere”, der er den største talentkonkurrence for børn og unge med interesse for naturvidenskab og teknik i Danmark.

I konkurrencen dyster elever fra grundskoler og ungdomsuddannelser med spændende projekter om titlen som Årets Unge Forsker. Igen i år er BASF sponsor for finalen i konkurrencen.

”I BASF har vi sponseret konkurrencen Unge Forskere siden 2012. Jeg glæder mig over, at konkurrencen igen i år kan mønstre mere end 100 børn og unge, som udstiller og dyster i opfindelser eller idéer, som er med til at gøre tilværelsen lettere, sjovere eller på anden måde skaber en bedre verden,” siger Mark Meier, Vice President BASF Nordic/Baltic og fortsætter:

”Da BASF er en videns- og forskningstung virksomhed, er det helt naturligt for os at sponsere en sådan konkurrence, hvor formålet netop er at finde, pleje og udvikle talenter inden for naturvidenskab og teknologi.”

Præmieoverrækkelsen i Unge Forskere konkurrencen finder sted tirsdag den 30. april 2019. Udover at sponsere finalen i Unge Forskere er BASF også at finde som udstiller på den tre dage lange messe - BASF udstiller på stand H-005.

#godkemi

Under overskriften #godkemi kan besøgende på BASF’s stand blandt andet lære, hvordan man laver regnbuens farver i et reagensglas, og hvordan man beskytter hvidt vasketøj mod en uvelkommen røde farve.

”I den verden vi lever i, er kemi og naturvidenskab to elementer, som går hånd i hånd, og det betyder, at der er et element af kemi og innovation i alle de ting, vi omgiver os med. Og det er netop hvad vi udstiller under overskriften #godkemi. På vores stand viser vi børn, unge og deres forældre, hvordan vores innovative løsninger og kemi generelt indgår som et naturligt element i vores hverdag,” fortæller Mark Meier.

Messen afholdes i Bella center i København, Center Boulevard 5, 2300 København S. Der er gratis adgang på messen alle dage, mandag og tirsdag er det dog nødvendigt med forudgående tilmelding for grupper på over 10 personer.

Læs hele programmet her

Hos BASF skaber vi kemi for en bæredygtig fremtid. Vi kombinerer økonomisk succes med miljøbeskyttelse og social ansvarlighed. De omkring 122.000 ansatte i BASF Group arbejder for at bidrage til succes for vore kunder, som man finder i næsten alle brancher og i næsten alle lande over hele verden. Vores produktportefølje er opdelt i seks segmenter: Chemicals, Materials, Industrial Solutions, Surface Technologies, Nutrition & Care og Agricultural Solutions. I 2018 opnåede BASF en omsætning på omkring 63 milliarder euro. BASF’s aktier handles på børserne i Frankfurt (BAS), London (BFA) og Zürich (AN). Yderligere oplysninger om BASF findes på www.basf.dk

Kommentarer (0)

Kommentar

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks privatlivspolitik.