Fortsat godt resultat for BASF i tredje kvartal 2012

• Omsætningen steg med 8% og EBIT før særlige poster steg med 5% sammenlignet med tredje kvartal 2011
  • Fortsat positiv udvikling indenfor Agricultural Solutions samt Oil & Gas segmenterne
  • Indtjeningen for ”chemicals business” som indeholder segmenterne Chemicals, Plastics, Performance Products og Functional  Solutions,  er under niveau sammenlignet med tredje kvartal 2011
  • Outlook for 2012 bekræftet: Stigning i salg og indtjening

For yderligere information http://basf.com/group/pressrelease/P-12-455

BASF er verdens førende virksomhed inden for kemisk industri – The Chemical Company. Produktporteføljen strækker sig over alt fra kemikalier, plastmaterialer og forædlingsprodukter til plantebeskyttelsesmidler til olie og gas. Vi forener økonomisk succes med social ansvarlighed og miljøbeskyttelse. Gennem videnskab og innovation gør vi vore kunder i næsten alle brancher i stand til at leve op til samfundets aktuelle og fremtidige krav. Vores produkter og systemløsninger bidrager til bevarelse af ressourcer, sikrer sunde fødevarer og ernæringsprodukter og hjælper med at forbedre livskvaliteten. Vi har opsummeret dette bidrag i vores virksomhedsformål: "We create chemistry for a sustainable future". I 2011 opnåede BASF en omsætning på ca. 73,5 milliarder euro og havde ved årets slutning mere end 111.000 medarbejdere. BASF's aktier handles på børserne i Frankfurt (BAS), London (BFA) og Zürich (AN). Yderligere oplysninger om BASF findes på internettet på www.basf.com eller i det sociale nyhedsrum på newsroom.basf.com.