BAUHAUS sætter rekord og opruster

BAUHAUS i Danmark leverer i øjeblikket rekordresultater og investerer nu et trecifret million beløb i et nyt byggevarehus i Kolding med åbning foråret 2018. På et marked hvor konkurrencen er hård, skal det nye varehus sikre fortsat fremgang for BAUHAUS, der har planer om at opruste og etablere flere varehuse rundt om i landet.

BAUHAUS Danmark har stor succes med salg til private gør det selv-kunder og til erhvervsdrivende, og virksomheden kunne derfor for nylig fremlægge et årsregnskab for 2016 med rekordresultat. Regnskabet viser en omsætning på lige over to milliarder kroner, hvilket er det bedste resultatet nogensinde.

Samtidig er kæden netop gået i gang med at bygge et stort, moderne og energivenligt byggevarehus på godt 14.000 kvadratmeter i Kolding. Det nye byggevarehus skal her afløse det noget mindre BAUHAUS, der blev etableret som det første i Danmark tilbage i 1988.

Investering på trecifret millionbeløb
Adm. direktør i BAUHAUS Danmark, Mads Jørgensen, vil gerne slå fast med syvtommersøm, at det nye byggevarehus skal være med til at sikre fortsat fremgang for BAUHAUS, der har en ambition om at dække det danske landkort.

”Det nye byggevarehus bliver godt og vel dobbelt så stort som det eksisterende, og vi kan derfor tilbyde vores kunder et meget bredt sortiment med mere end 120.000 forskellige produkter. Vi investerer et trecifret million beløb i fremtidens byggevarehus med plads til inspiration og fokus på at kunne levere en optimal kundeoplevelse,” siger Mads Jørgensen.

17 byggevarehuse over hele landet
Mads Jørgensen var med i 1988, da BAUHAUS åbnede i Kolding og umiddelbart derefter i Odense, hvor han var varehuschef. Inden åbningen i Danmark var han et lille års tid hos BAUHAUS i Tyskland for at lære mere om konceptet.

I dag er der 17 varehuse fordelt over hele landet, hvor BAUHAUS er kendt for at tilbyde et meget stort sortiment til konkurrencedygtige priser og hvor kunderne kan få en såvel faglig som personlig god rådgivning.

Byggehjælp gir’ pote
”Vi har de seneste år haft stor fokus på at give vores kunder endnu mere rådgivning og vejledning om varerne. Vi tror i særdeleshed, at vores ekstra fokus på god og venlig kundeservice sammen med vores prisstrategi og et kæmpestort sortiment, har været med til at give os øget succes,” forklarer Mads Jørgensen.

BAUHAUS har desuden indført montageservice, hvor de kan hjælpe kunden med at få monteret eller installeret en lang række varer. For få år siden satte virksomheden også yderligere fokus på at kunne servicere håndværkere og alle øvrige erhvervskunder.

Flere varehuse på vej
De nye tiltag over for kunderne kommer samtidig med, at BAUHAUS har vokseværk. Udover byggeriet i Kolding åbnede BAUHAUS et nyt, stort byggevarehus i Valby i marts måned i år.

”Vores nuværende mål er at bygge en god håndfuld byggevarehuse mere i Danmark, og de planer arbejder vi videre på i de kommende år. Men først og fremmest skal vi have bygget i Kolding,” fortæller Mads Jørgensen.

• nyt varehus
  • gør-det-selv
  • kolding

BAUHAUS er en af Europas største byggemarkedskæder med mere end 300 varehuse i 19 lande. Vi åbnede det første varehus i Danmark i 1988 og er i dag repræsenteret i 17 byer.

Vores stærke position i markedet skyldes blandt andet, at vi tilbyder branchens største udvalg under ét tag til både håndværkere og private. For alle som arbejder i BAUHAUS har kunden altid første prioritet.