Beoplay A2 Active: En klassiker er klar til nye udfordringer

Pressemeddelelse   •   Nov 03, 2016 09:00 CET

B&O PLAY har netop offentliggjort bluetooth-højttaleren Beoplay A2 Active, som tilføjer en aktiv dimension til en af den danske lyd- og designvirksomheds mest populære højttalere. Beoplay A2 Active kommer med en forbedret støv- og vandafvisende konstruktion, USB-C, som gør det muligt at oplade højttaleren med sin mobiloplader samt to forskellige NATO-inspirerede stropper af vævet polyamid.

”De to NATO-stropper på Beoplay A2 Active er inspireret af de remme, som britiske soldater brugte på deres ure under 2. Verdenskrig. Ud over at komplementere det støv- og vandafvisende design ved at være utroligt slidstærke, så giver de nye stropper også et nyt og mere aktivt udtryk til højttaleren og viser i høj grad, hvor alsidigt designet på Beoplay A2 er”, siger Henrik Taudorf Lorensen, Senior VP i B&O PLAY.

Op til 24 timers musik på en opladning

Beoplay A2 er designet af den prisvindende danske designer Cecilie Manz i 2014. Højttaleren har siden lanceringen taget markedet med storm takket være den smukke skandinaviske æstetik, en True360-teknologi som giver en fantastisk kraftfuld lyd, uanset hvor du står i forhold til højttaleren, en vægt på kun 1100 gram og en batterilevetid på op til 24 timer.

Skab din egen sound med Beoplay App

Beoplay A2 Active er kompatibel med Beoplay App til Android, iPhone og Apple Watch. Med appen kan du blandt andet få fuld kontrol over lydbilledet på højttaleren, og du har mulighed for at koble to identiske højttalere sammen og få en ægte stereo-oplevelse. Beoplay App kommer med følgende features:

• Bang & Olufsens akustikere har skabt en række forudindstillede lydprofiler til Beoplay A2 Active, så lyden passer til forskellige aktiviteter: Lounge, Party, Podcast og Favorit.
  • Med den intuitive B&O PLAY ToneTouch kan brugerne selv justere tonaliteten og lydbilledet. Brugerfladen gør det muligt for brugerne at prøve sig frem gennem forskellige lydindstillinger og finde den, der passer bedst til situationen. Når den er færdigindstillet, gemmer Beoplay A2 Active indstillingen, indtil man igen bruger ToneTouch.
  • Når Beoplay App er forbundet med BeoplayA2 Active, er det let at overvåge højttalerens batteristatus.
  • Brugerne kan styre musikken gennem Beoplay App (afspilning, pause, fremad, tilbage), og de kan personliggøre indstillingerne ved at give højttaleren en specifik farve og et andet navn i appen.
  • Ved at forbinde Beoplay A2 Active med Beoplay App modtager brugerne også automatisk softwareopdateringer over internettet (OTA).

Pris og tilgængelighed

Beoplay A2 Active kommer I to farver: Natural og Stone Grey og har en vejledende udsalgspris på 2.799 DKK. Højttaleren kommer med to NATO-inspirerede stropper i to forskellige designs. Beoplay A2 Active er tilgængelig i Bang & Olufsen-butikker, online på www.beoplay.com/a2active og i udvalgte butikker på den 3. november 2016.

Det er også muligt at tilkøbe den originale læderstrop, som man kender fra Beoplay A2. læderstroppen har en vejledende udsalgspris på 199 kroner.

_________________________________________________________________________________________

OM DESIGNEREN

Cecilie Manz (1972) er industriel designer og anses for at være en af sin generations førende danske industrielle designere. I september 2014 vandt hun kronprinsparrets kulturpris for sit bidrag til dansk design. Hun har arbejdet med møbler, smykker, lamper og skulpturer, og hendes Mikado-bord er blevet optaget i MOMA's designudstilling. Cecilie Manz har designet Beoplay A2 (2014), Beolit 15 (2015) samt Beoplay A1 (2016) for B&O PLAY.

#A2active

#movesharefeel

YDERLIGERE INFORMATION OG KONTAKT:

Find out more about B&O PLAY at: www.beoplay.com

Download High Res images: www.flickr.com/beoplay

Connect on Facebook: /beoplay

Connect on Instagram: @beoplay

Med udgangspunkt i Bang & Olufsens stolte traditioner for fremragende design, godt håndværk og nyskabende produkter er B&O PLAY en fortolkning af de samme værdier i en helt ny type produkter til stilbevidste og aktive mennesker. B&O PLAY porteføljen består af lydsystemer og separate bærbare produkter, der er intuitive i brug og lette at integrere i hverdagen – både hjemme og på farten.