NYT SAMARBEJDE I AUTOBRANCHEN

Pressemeddelelse   •   Nov 23, 2010 14:56 CET

Et effektivt samarbejde er et af nutidens vigtigste konkurrenceparametre,
og med den målsætning har Berner A/S og D A F
indgået aftale for de kommende 2 år.
Aftalen skal sikre D A F medlemmer et effektivt samarbejde med Berner A/S inden for kemi, forbrugsdele og værktøj samt tilhørende servicekoncepter. ”Berner har igennem 50 år opbygget kompetence og knowhow inden for autobranchen, og tilbyder et bredt
samt dybt sortiment med tilhørende servicekoncepter, så som APB webløsning, online service, og benchmark analyser, som vores kunder hver dag profiterer på”,
udtaler Bjarke Johansen, salgschef for Berner A/S. ”Flere D A F medlemmer bruger os allerede i dag som leverandør, men vi ser bestemt frem til en udvidelse”, smiler Bjarke Johansen, salgschef for Berner A/S. ”D A F har i samarbejde med Berner A/S lavet en prissammenligning på en lang række bestsellere, og vi har i den sammenhæng konstateret, at priserne er konkurrencedygtige. Dette sammenholdt med et højt kvalitetsniveau, attraktive servicekoncepter og dokumenteret leveringssikkerhed har resulteret i en samarbejdsaftale”, fortæller Knud Nielsen, formand for D A F. ”Det er meget vigtigt for os, at vores aftaler kommer vores medlemmer til gode. Derfor er samhandelsaftalen baseret på, at give det enkelte medlem de mest optimale vilkår, og det er klart, at vi som forening med mere end 500 tilknyttede virksomheder, gør et vist indtryk på en leverandør”, fortsætter Knud Nielsen, formand for D A F.

"Vi sætter meget stor pris på den tillid D A F har vist os, og vi ser frem til at gøre en forskel for det enkelte medlem med vores ressourcestærke serviceorganisation”,
udtaler Bjarke Johansen, salgschef for Berner A/S. Siden 1936 har D A F været brancheforening for landets autoriserede automobilforhandlere på tværs af lokaleog
bilmærkeinteresser. Som brancheforening er det D A Fs opgave først og fremmest at sikre sine medlemmers muligheder for at drive reel virksomhed i fri konkurrence med andre udøvere. D A Fs medlemmer består af mere end 500 virksomheder med ca. 700
udsalgssteder. De beskæftiger 15.000 medarbejdere og omsætter for 45 milliarder kroner om året. Berner A/S er en del af en international koncern med ca.8.000 medarbejdere og 25.000 artikler. Kort fortalt er Berner en førende virksomhed med direkte salg af produkter til bygge- og autobranchen i hele Europa. I autobranchen servicerer Berner A/S henholdsvis autoværksteder, autoriserede værksteder, autolakerer samt lastbilværksteder, busreparatører, entreprenør- og maskinværksteder.

Yderligere oplysninger:

Formand Knud Nielsen, D A F
T +45 48 26 23 23

Salgschef Bjarke Johansen, Berner A/S
T +45 99 36 15 00

I over 50 år har Berner brand′et repræsenteret troværdighed, stabilitet, tryghed og individuel service. Her hos Berner opfatter vi os som en innovativ partner, der konstant tilpasser sig kundernes og markedets skiftende udvikling og behov ved at tilbyde individuelt tilpassede services. Berner vil også i fremtiden repræsentere disse værdier.

Som europæisk koncern har Berner mange års erfaring og ekspertise, og som virksomhed inden for direkte salg er Berner på øjenhøjde med kunderne og er ikke kun leverandør, men en samarbejdspartner. En samarbejdspartner, der altid er klar med rådgivning og support, når det er nødvendigt.