Spar tid på taget med BANDLOCK®

Pressemeddelelse   •   Maj 19, 2016 07:00 CEST

Farvel til skruer og møtrikker? BANDLOCK® er et innovativt alternativ til samling af vindtrækbånd

Vindafstivning af konstruktioner er en af de fundamentale byggeopgaver, som håndværkerne på pladsen skal mestre. På taget kan det gøres på flere måder. For eksempel ved at sømme lægter på spærene eller lægge et fast undertag af plader eller måske med vindtrækbånd af stål. Fælles for løsningerne er, at de skal fastholde spærene i samme indbyrdes afstand og sikre, at kraften fra vindtrykket fordeles ned i bærende vægge og fundament.

Berner A/S har lanceret et revolutionerende system inden for afstivning med vindtrækbånd. Det sparer nemlig masser af tid, og man slipper for at bøvle med bolte og småskruer. Og det var endda en smart dansk håndværker med mange års erfaring inden for tagkonstruktioner, der kom på idéen. Målet var at slippe for at samle båndene med de traditionelle bolte og småskruer.

Efter to års udviklingsarbejde var BANDLOCK® klar. Et smart system bestående af vindkrydssæt, båndstrammer, anker til sokkel og en løs samler. Simpelt sagt kan man sige, at der er tale om et slags spænde med pigge, der passer i vindbåndets huller, og som lukkes med et snuptag. Samleren bruges både til at samle to bånd, og til at fæstne hulbåndet til beslag og strammer.

Sparer masser af tid

- Den mest udbredte måde at vindafstive på er med vindtrækbånd, og her kan BANDLOCK®-systemet spare op mod 35 minutter på montering af et vindkryds i forhold til en traditionel løsning. Tid som man så kan bruge på en anden opgave, forklarer Anders A. Andersen, produktchef hos Berner A/S.

BANDLOCK® er udviklet til 40 mm bånd (5 stifter i lukket) i op til 3mm tykkelse, men 25 mm bånd passer også (3 stifter). Systemet er testet hos Teknologisk Institut og overholder gældende krav til styrke og korrosion.

Skal vi også gøre det lettere for dig? Hvis du vil vide mere om BANDLOCK®, og se om systemet er noget for dig og din virksomhed, kontakt da din lokale salgskonsulent, kundeservice på 99 36 15 00, eller besøg www.berner.dk.

Experts with Passion

8.000 medarbejdere. 75.000 produkter. En international logistikkæde.

Kort fortalt: en førende virksomhed med direkte

salg af produkter til bygge-, industri- og autobranchen i hele Europa.

Det hele startede i 1957, da Albert Berner grundlagde sin forretning med skruer i den sydtyske by Künzelsau.

Særligt én ting har været altafgørende for Berners succes:

Vi har altid været dér, hvor vores kunder er.

Berner har nu i over 50 år været en af de førende på markedet med direkte salg af forbrugsvarer og værktøj til professionelle. Vi servicerer således over 200.000 professionelle håndværkere i auto-, industri- og byggebranchen.

Dine kunder forventer det bedste af dig.

Derfor er kun det bedste godt nok.

Her kommer Berners kvalitetsprodukter og værdiskabende serviceløsninger stærkt på banen.

Vores kunder forventer nemlig også det bedste.

Du er professionel, og det er vi også.

Et samarbejde mellem os betyder et stærkt team, der skaber tilfredse kunder i begge retninger.

Skal vi gøre det lettere for dig?

Ring på telefonnr. 99 36 15 00