Park Airport Hotel i Arlanda genåbner som Best Western Plus

Park Airport Hotel i Arlanda genåbner som Best Western Plus

I snart 14 måneder har renoveringen af hotellet ved Stockholm Arlanda Airport været i gang, og 1. november 2016 bydes de første gæster hos Best Western Plus Park Airport Hotel velkommen.

Hele hotellet har gennemgået en totalrenovering, og det har herved kvalificeret sig til at blive et Best Western Plus hotel. Her ud over byder hotellet på et gennemgående koncept og tema, som tager udgangspunkt i Stockholm. Dette tema går igen i mange af detaljerne på hotellet, alt fra billederne på væggene til navnene på mødelokalerne samt i restaurantens menu. Med sine 124 værelser henvender hotellet sig til forretningsgæster såvel som konferencer og privat-gæster. På hotellet findes en restaurant, lounge og bar, mødelokaler og et fitness center.

Konceptet er blevet udviklet i tæt samarbejde mellem hoteldirektør Birgitta Azizsson og indretningsarkitekt Malin Ångström. Familjen Azizsson overtog hotellet i 2013 og har arbejdet på at realisere en vision til et færdigt koncept siden de så hotellet for første gang.

Birgitta Azizsson tiltræder som hoteldirektør og har igennem de seneste år haft ansvaret for drift og salg på Best Western Arlanda Hotelby, som også er i familiens ejerskab.

• ”Hotelmarkedet ved Stockholm Arlanda Airport vokser i takt med væksten i flytrafikken, og hvis man dertil lægger satsningerne som foretages i Airport City samt det nærliggende logistiske område, så ser vi fortsat en efterspørgsel på hotelværelser i Arlanda-området”, siger Birgitta Azizsson, hoteldirektør på Best Western Plus Park Airport Hotel.

• ”Vi er meget glade for at kunne tilbyde vores gæster et nyt og spændende produkt af høj kvalitet ved Arlanda. Vores ambition er at kunne tilbyde Best Western Plus til de vigtigste destinationer i Skandinavien, og Arlanda er definitivt en af disse”, siger Johan Michelson, Country Manager hos Best Western Hotels & Resorts i Sverige.

Birgitta Azizsson, Hoteldirektør
Best Western Plus Park Airport Hotel
E-mail: birgitta.azizsson@parkairporthotel.se

Henrik Dahlström, Salg- og markedschef
Best Western Plus Park Airport Hotel
E-mail: henrik.dahlstrom@parkairporthotel.se

Fakta:

Stockholm Arlanda Airport (Kilde: Swedavia)
I 2015 rejste 23,2 millioner rejsende til eller fra Arlanda, heraf rejste 18,1 millioner udenrigs.
Passagerer: Totalt 23,2 millioner (Udenrigs: 18,1 millioner. Indenrigs: 5,1 millioner).
Flyselskaber: 81 flyselskaber i Arlanda. Destinationer: Totalt 181 destinationer.
Ansatte på og omkring lufthavnen er 17.500.
Stockholm Arlanda Airport ligger i Sigtuna kommune.

Sigtuna kommune (Kilde: TEM 2015, Resurs för resor och turism AB)
Antallet af overnattende for alle hotellet er steget med cirka 8% i 2015 i forhold til 2014, med belægning fra mandag til fredag, men også i weekenderne. En stor del af hotelbelægningen er relateret til Arlanda (bl.a. forretningsrejsende og/eller charterrejsende som overnatter på grund af tidlig afgang eller sen ankomst), men også en stor del stammer fra konferencemarkedet.