Forbedret kraftoverførsel gør det hurtigere at trimme græsset.

Pressemeddelelse  •  2012-04-25 14:51 CEST

De nye 2012 haveredskaber fra Black & Decker er så effektive, at det bliver virkelig svært at retfærdiggøre benzinmotorer til standard-størrelse haver. 18V-græstrimmeren GLC1825L klare ca. 30 m2 på en opladning. Det er næsten det dobbelte af tidligere generation 18V-græstrimmer, som klarede ca. 16 m2. Begge maskiner er baseret på Black & Deckers 18V batteri platform, som deler 18V batteri platform med en hel serie af andre 18V havemaskiner. At GLC1825L er meget mere effektiv, trods samme batteri kapacitet skyldes den forbedrede gear transmission og kan dermed udstyres med en mindre og mere energieffektiv motor, hvilket igen betyder, at køretiden bliver udvidet betydeligt. Omsat til kantklipning kan GLC1825L klare op til ca.1500 meter kantklipning på en enkelt opladning. Klippebredde 25 cm, hvilket er mere end nok til en mellemstor have.

Selv for større haver, er der alternativer, der ikke er støjende og ryger. GLC3630L er en 36V Græstrimmer med 30cm klippebredde, to energibesparende tilstande, ECO MODE for maksimal køretid og TURBO MODE for maksimal effekt. Indstillet på ECO MODE klare den hele 2500 meter kantklipning på en opladning, hvilket er nok til næsten enhver have. Ligesom sine mindre søskende, er den en del af en serie af haveredskaber baseret på en enkelt batteri platform 36V.

Den nye gearopsætning kaldet E-drive fås også til vores plæneklippere og hække klippere. 2012 sortimentet findes i handlen fra og med april.

Varemærket Black & Decker er en del af Stanley Black & Decker og er primært rettet mod forbrugere med produkter indenfor el-værktøj, tilbehør, have og husholdning. Black & Decker står for kvalitet, innovation, design og pris- attraktive produkter. Produkterne markedsføres i mere end 100 lande verden over. Black & Decker har et godt omdømme og er placeret på top 5 listen over kendte mærker, ifølge en undersøgelse udviklet af Superbrands ®. Virksomheden respekterer behovet for balance mellem industri og miljø, for at kunne opretholde et godt og sundt miljø. De designer, producerer og distribuerer produkter og tjenester på en måde, der beskytter miljøet.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom