Dynatrace

Undersøgelse af it-tendenser

Blogindlæg   •   Dec 19, 2013 11:08 CET

The Society for Information Management (SIM) har for nyligt offentliggjort resultaterne af den 34. årlige undersøgelse af it-tendenser, ca. 600 IT ledere fra 484 virksomheder deltog i undersøgelsen.

SIM har stillet ensartede spørgsmål gennem alle årene, og det gør SIM undersøgelsen til en af de mest troværdige kilder til at beskrive de nye tendenser indenfor IT.

Undersøgelsen tegner et billede af en IT organisation der hurtigt tilegner sig ny teknologi og muligheder for IT leverance, men som stadig ledes og opfattes ses som en vedligeholdelsesfunktion (IT sikrer at togene kører til tiden).

En anden nyligt offentliggjort undersøgelse fra CEB indikerer at den stigende investering i IT udenfor IT afdelingen rent faktisk medfører en forbedret opfattelse af IT afdelingen snarere end en forringet opfattelse. Det kan meget vel tænkes at de trends SIM konkluderer, er de fremherskende tendenser såsom, federated IT, forøget implementering af Cloud, flere investeringer i ting fremfor personale og øget investering i analytics/business intelligence vil medføre at forretningens syn på IT afdelingen forandres og vil medføre en større ensretning af hvordan forretningen og IT afdelingens succes måles.
Kunne det være at, hvis du ikke måler indflydelsen af IT performance på forretningens resultat, så bliver du aldrig i stand til at understøtte forretningen? Læs mere her