WaytoRenew

Way to Renew er online

Blogindlæg   •   Nov 14, 2016 23:45 CET

Vi er utrolig glade for endelig, at kunne byde jer velkommen til Way To Renew!

Vi er netop gået LIVE, og giver nu danskerne muligheden for at genbruge på en helt ny og innovativ måde. Vi ønsker bæredygtighed, som ingen har set det før og på en moderne måde, som lever op til vores travle hverdag.

Konceptet går ud på at reparere, udsmykke og forandre aflagt tøj til nye og brugbare beklædningsdele. Det kan være alt ligefra at få syet et hul i dine yndlingsbukser eller jakke, til at forandre brudekjolen - som alligevel står gemt i skabet - til en dåbskjole eller konfirmationskjole, som kan gå i arv.

Vores services dækker bredt, indenfor reparationer, forandringer, udsmykning, nye lynlåse og knapper. Du kan som kunde også vælge opgaven “freestyle”, hvor designeren og skrædderen selv bestemmer, måske udfra et billede eller tegning, som du har vedhæftet din bestilling.

Good clothes are like old friends

“Good clothes are like old friends” er vores slogan, og der er en dybere mening med disse ord.

Vi har alle noget tøj liggende i skabet, som vi ikke går med længere, men samtidig kan vi ikke nænne at smide det væk. Vi er nemlig godt klar over, at tøjet enten ikke er gammelt nok eller slidt nok til at smides ud. Vi har samtidig en eller anden form for relation til tøjet, måske en begivenhed vi husker, hvor vi bar kjolen eller jakkesættet.

Vi ser et stort masseforbrug i samfundet, som er resultatet af en misforståelse af, hvordan moden er. Det ender så med, at vi hvert år smider omkring 90.000 ton tøj ud, som stadig har ca. 80% af sin levetid tilbage. 80%? Det vil sige, at vi kun har forbrugt 20% af, hvad tøjet i realiteten kunne give os. Vi skal ændre på denne forbrugskultur, og den eneste måde vi kan gøre det, er sammen - Way To Renew giver redskaberne til dette.

Vi hører om problemstillingen i medierne

Problemstillingen omkring tøjspild, fylder forholdsvist meget i medierne - både de danske og udenlandske. I Danmark ser vi det bl.a. igennem forskellige kampagner såsom Røde Kors og TV2’s “Smid tøjet” kampagne, som har stor fokus på masseforbruget omkring tøj.

Vores koncept er enkelt

Konceptet kører udelukkende online, hvor vi har vores dygtige team af professionelle og uddannede designere og skræddere tilknyttet. Når du vil bestille en Renew, som vi kalder det, kan du i ro og mag foran computeren, vælge til og fra med hvilke tilvalg du ønsker. Herefter vil en af vores DRIVERs (chauffører) afhente den beklædningsdel, som skal ændres eller repareres. Tøjdelen leveres til en skrædder, som så vil opfylde dine ønsker. Efter ca. 48 timer, vil din DRIVER igen komme forbi din bopæl for at aflevere det spritnye “gamle” tøj - nemmere bliver det ikke :)

Til at begynde med servicerer vi desværre kun Storkøbenhavn, men der er planer om at udvide til Fyn og Jylland indenfor kort tid.

Vi glæder os allerede til at Renew'e din garderobe :)

Masser af solskinshilsner fra
Teamet bag Way To Renew