Broderkærlighed

I 2018 fejrer Brother sit 110 år jubilæum. Selvom det i sig selv er imponerende, så er det dog mere bemærkelsesværdigt, at vi har været ”At your side” igennem flere generationer af kulturel og teknologisk forandring.

For at fejre denne milepæl har vi besluttet at dele historien med jer og kigge på 10 af de største milepæle i vores historie.

1) Det startede med syning – Brother blev grundlagt i 1908 i Nagoya, Japan, hvor de reparerede og producerede dele til symaskiner. I 1928, fremstillede virksomheden sine egne symaskiner. De tidlige modeller, som den vist her med grundlæggerne Masayoshi og Jitsuichi Yasui, er nu imponerende antikviteter.

2) Innovation på to hjul – det kommer måske bag på nogen at høre at Brother i 1956 producerede motorcyklen Darling.

3) Kærlighed ved første tast – Brother bevægede sig ind på skrivemaskinemarkedet i 1961 med produktionen af de første 183 af JP1, en bærbar, alfabetisk skrivemaskine. I 1980 havde vi produceret i alt 10 millioner skrivemaskiner. I 1990 var dette tal steget til 20 millioner.

.

4) Overgang til nye tider – dette er til dato vores mest berømte produkt, men det var ikke før 1971 at vi producerede vores første printer. Den hurtige dot-matrix M-101 printer gjorde det muligt at flytte arbejdet over på computeren.

.

5) Skabte et navn inden for opmærkning – i slutningen af 1980erne gik Brother ind i labelprintets verden med labelprinteren PT-6.

6) Et museumsstykke – den sidste europæisk producerede skrivemaskine blev fremstillet i 2012. Den sidste CM-1000 model blev doneret til London's Science Museum. Den repræsenterer enden på en æra og er en design-klassiker.

7) Bærbar teknologi – i 2011 begyndte Brother at udviske linjerne mellem virkelighed og digitalt display med den første generation af AiRScoutere, der bringer visuel information ind i synsfeltet.

8) Sportens verden – mellem 1987 og 1999 var Brother sponsor for Manchester City Football Club, som var en vigtig del af vores europæiske udvikling. Deres dragter med vores logo på vil gå over i sports-historien.

.

9) Fax med finesse – Brother kastede sig ud på markedet for kommunikation med sin første termiske faxmaskine i Europa i 1988. Med sin kantede form er Fax-100 et nostalgisk eksempel på 80er teknologi.

10) Droner, AR (augmented reality) og fremtidens teknologi – vores tredje generation af AiRScouteren WD-300 gør det muligt at overvåge flere opgaver på samme tid og er et effektivt værktøj for professionelle videografer og drone-piloter. Vi tror, den har potentiale til at ændre måden, folk arbejder på, og til at blive et klassisk eksempel på bærbar teknologi over tid.

.

Hos Brother har vi altid innovation i tankerne. Det er derfor at vi igennem årtier har været “At your side” både i hjemmet og ude i virksomhederne, med mange historiske og kulturelle produkter.

Læs mere om Brother her.

• Virksomhed, generelt