Brother tilbyder optimerede labelløsninger for optikere

BAGGRUND

Det kan være en udfordring at holde orden og samtidig sikre hurtig og effektiv kundeservice for detailhandelen, især for optikere.

Opmærkning af brillestel er en nødvendighed for at sikre nem og hurtig identifikation og prismærkning samt information om produktkoder, så al information er tilgængelig på det enkelte brillestel.

For at imødekomme disse behov blev Brothers labelprintere og tape valgt som samlet labelløsning af Martínez-Lorca optikercenter i Madrid.

Tidligere brugte man en inkjetprinter med labelark, som leverede halvt printede labels hver eneste dag og brugte flere labelark end nødvendigt. Dette resulterede i tids- og ressourcespild og betød ringere service for kunderne, da personalet skulle gentage hele processen hver gang de fandt en fejl i en lang serie af labels.

FORDELE

Labelprintere fra Brothers QL-serie kan sluttes til optikerens database via netværk eller wi-fi (afhængig af model), hvilket betyder at labels kan sendes til print – trådløst – fra hvilken som helst af butikkens tre computere.

Desuden spares der labelark, som tidligere blev kasseret, og printprocessen er hurtigere. Dette gør hele arbejdsgangen mere effektiv, så medarbejderne får tid til at koncentrere sig om andre opgaver.

"Under den proces, vi benyttede os af tidligere, blev printet ikke godt, og vi spildte en masse tid på at fremstille noget så simpelt og basalt som prismærkning af produkter. Vi tilføjer også rabatinformation, købsdato, produktkode og garanti på labelen til hvert enkelt brillestel, ”siger Juan José Rodríguez Ureña, optiker og ejer af Martínez-Lorca optikercenteret.

“Labelen er derfor et vigtigt informationsværktøj for vores forretning, og den skal printes på den mest effektive måde. Takket være Brother er printprocessen nu blevet tre gange hurtigere og uden fejl.”

LØSNING

Denne labelløsning fra Brother består af en Brother QL-710W labelprinter med netværk og wi-fi-forbindelse.* Labelprinteren anvender termisk printteknologi, som tilfører hver label en optimal finish uden brug af blæk eller toner. Den er tilsluttet kundedatabasen fra P-touch programmet P-touch Editor (downloades fra Brothers hjemmeside og er kompatibelt med alle operativsystemer), hvor du kan modificere og tilføje specifik information til hver enkelt label, inklusive billeder og logoer.

Desuden giver det trådløse netkort og wi-fi mulighed for at placere labelprinteren hvor som helst i butikken, hvilket giver fleksibilitet og frihed til at arbejde.

*QL-710W er erstattet af QL-810W, læs mere om QL-800-serien.

• Computere, IT-teknologi, software

• labelprinter