Undervisning i sundhedspleje via web-konferencesystemet OmniJoin

Learn Live – undervisning i sundhedspleje via web-konference

Learn Live leverer informationsvideoer om sundhedspleje til skoler og gymnasier med specialudviklet web-konference-software fra Brother.

Elever på Our Lady & St John Catholic College i Storbritannien bliver undervist i, hvordan man laver en handlingsplan for håndtering af astma.

Sådanne interaktive udsendelser er gjort mulige af Learn Live med Brother’s OmniJoin-linkteknologi, som vi har udgivet en videocase om.

Stuart Heaton, administrerende direktør hos Learn Live siger: “At være i stand til at udsende samme budskab til hundredvis af skoler på samme tid, giver eleverne en følelse af at være en del af noget større. Det er en ny måde at lære på – men det er den rigtige måde at undervise denne generation på.”

“Interaktion er nøgleordet. Unge mennesker kan lytte og stille spørgsmål, hvilket tilfører engagement til udsendelsen. Det kan vi levere gennem Learn Live og OmniJoin-teknologien.

“Vi ved, at det kommer til at vokse. Flere og flere skoler vil begynde at bruge det.”

Interaktive online lektioner åbner op for en verden af muligheder for skoler, gymnasier og universiteter. Teknologien gør det muligt at levere undervisning til flere skole på samme tid og tilbyder en måde, hvorpå man kan slå bro mellem uddannelsesinstitutionerne og erhvervslivet ved at engagere lederne i undervisningen.

“Interaktive klasselokaler er fremtidens undervisningsform. OmniJoin fungerer som en elektronisk bank af viden. Studerende kan simpelthen logge ind og se forelæsningen, hvis de gik glip af live-udsendelsen, hvilket giver alle studerende mulighed for at følge med”, siger Arnaud Villatte, Cloud Services Commercial Manager hos Brother International Europe.

“Det giver mening at man er begyndt at gøre tingene på en anden måde i en sektor, der hovedsageligt retter sig mod unge mennesker, som lærer digitalt.

Web-konsultationer i sundhedsvæsenet

Web-konferencer begynder også at blive brugt i sundhedsvæsenet, fordi det er en prioritet at spare ressourcer og begrænse spredning af infektioner.

OmniJoin bruges i vid udstrækning af flere klinikker i Storbritannien og på hospitaler i Frankrig, Norge, Finland og de øvrige nordiske lande.

“I sundhedssektoren åbner web-konferencer op for muligheden for online aftaler, hvilket er perfekt for folk med begrænset mobilitet eller smitsomme sygdomme. Det betyder også reducerede omkostninger for både sundhedspersonale og patienter. Derfor vil sundhedssektoren gå i front i forhold til at udforske og udnytte denne teknologi i de kommende år,” siger Arnoud Vilatte.

En skræddersyet OmniJoin Premium-funktion vil blive udrullet til sundhedssektoren. En ny venteværelses-funktion, der vil gøre læger, sygeplejersker og andet sundhedspersonale i stand til at sætte web-konference-aftaler i en digital kø.

Brothers OmniJoin web-konferenceløsning tilbyder intuitive funktionalitetsværktøjer til store og små organisationer. Men det skiller sig ud, fordi det kan bruges med alle typer hardware. Det betyder, at en internetforbindelse, et kamera, mikrofon og højttaler samt HD-skærm er alt, hvad der behøves for at få en kvalitetsoplevelse.

Stuart fra Learn Live tilføjer: “Vi valgte OmniJoin-løsningen, fordi den ikke kræver ekstra udstyr, så det er meget nemt for en skole at bruge det. Det er vigtigt at man nemt kan koble sig til Learn Live-udsendelser og det hjælper OmniJoin os med.”

I en verden, hvor brug af web-konferencer bliver mere og mere almindeligt, tilbyder OmniJoin kunderne en anderledes indgangsvinkel, hvor løsningen tilpasses deres behov frem for at diktere, hvordan de skal arbejde.

Læs mere om OmniJoin.

• Computere, IT-teknologi, software