OKTOBER PÅ C MORE

Et koldt efterår står for døren og så er det jo godt, at C More kan præsentere en lang række brandvarme nyheder, du kan streame dig varm til.

Glenn Close brillerer i det anmelderroste drama The Wife (4/10) som Joan, der altid har stået i skyggen af sin mand Joseph (Jonathan Pryce), der er en kendt forfatter. Da han skal have en Nobelpris, får hun nok og en stor hemmelighed truer med at komme til overfladen. Glenn Close blev nomineret til en Oscar.

Er du til Harry Quebert-affæren så se den engelske thrillerserie MotherFatherSon, som har premiere den 8/10. Efter at have afbrudt al kontakt med sin eks-kone Kathryn (Helen McCrory fra Peaky Blinders) holder den kyniske mediemogul, Max (Richard Gere), sin søn og kommende aftager Caden (Billy Howle) i et jerngreb. Da Caden bryder sammen, forandres alt, og med en forandret Caden indser Max, at hans hemmeligheder ikke er så sikre mere.

Jennifer Garner spiller Riley i actionthrilleren Peppermint (11/10), som lever et stille liv i Los Angeles, indtil hendes mand og datter bliver myrdet. Da hun ikke får retfærdighed i retten, går hun under jorden. Fem år senere er Riley tilbage, og har kun én ting i sigte - hævn.

Endelig kommer sæson 2 af thrillerdramaserien Keeping Faith (16/10). Der er gået 18 måneder, siden hendes mand Evan (Bradley Freegard) forsvandt, men advokaten Faith (Eve Myles) trækkes ind i et nyt mysterium. Her skal hun forsvare en lokal bonde, der er mistænkt for mord. Samtidig truer Evan med at ødelægge hendes tilværelse.

Komedie om de to brødre Kyle og Peter (Owen Wilson og Ed Helms) som i en voksen alder drager ud på en begivenhedsrig rejse for at finde ud af, hvem deres far er. Det viser sig snart, at flere kandidater melder sig på banen. I Father Figures (16/10) medvirker Glenn Close også.

The Happytime Murders (18/10) er alt andet end en børnevenlig dukkefilm. I en verden hvor dukker lever side om side med mennesker, men med en lavere status, møder vi Phil, som var LAPDs første strømer. I dag er han privatdetektiv og slår sig sammen med sin tidligere partner (Melissa McCarthy) for at opklare et mord.

Spionthrillerserien Deutschland ’86 (20/10) handler om den østtyske spion Martin, som kaldes tilbage til tjeneste efter tre år i eksil. Med ambitionen om at redde sit hjemland fra forfald, påbegynder han og hans moster Leonora en farlig rejse via Afrika og Vesteuropa tilbage til Østtyskland, hvor Martin håber på en genforening med sin søn. Deutschland '86 er en fritstående fortsættelse af serien Deutschland 83.

Løvernes Konge (1994) og Frost er to Oscarbelønnede Disneyklassikere,som tager hele familien med på fantastiske eventyr i det varme Afrika og det iskolde kongerige Arendal. Simba, Timon, Pumbaa, Anna, Elsa, Olaf og Kristoff sørger alle for, at der er masser af action, spænding, sjov og ballade fra den 21. oktober.

A Million Little Things (23/10) er en ny amerikansk dramaserie om en gruppe venner i Boston. Nogle af dem har opnået succes, andre kæmper med både karriere og relationer, men de er alle utilfredse med tilværelsen. Da en i gruppen begår selvmord, indser de andre, at nu er det tid til at leve livet fuldt ud!

Den virkelighedsbaserede dramathriller One Less God (25/10) fortæller den barske historie om en gruppe gæster fra hele verden, der forsøger at overleve, efter islamistiske terrorister angriber deres luksushotel i Indien. Filmen er inspireret af terrorangrebene i Mumbai i 2008, hvor et af målene var Taj Mahal-hotellet.

Ane Høgsberg, Sofie Flykt og Molly Thornhill vil alle til tops i dansk comedy, hvor kvinderne er stærkt i undertal. Miniserien De sjove kvinder går tæt på de tre komikere, der både er konkurrenter og veninder, og giver dig et indblik i, hvordan de tackler lampefeber, skriveblokering og sexisme. Se med på C More fra den 29. oktober.

• thriller
  • gys