Sony Open in Hawaii på C More Golf

En lang periode på PGA Tour med reducerede felter er nu ved at se sin ende for denne gang, og der er fuldt felt i denne uge. 20 spillere, som spillede Tournament of Champions i sidste uge, er blevet på Hawaii, og spiller med igen i Sony Open.

I sidste års udgave af Sony Open fik Justin Thomas skrevet adskillige linjer til historiebøgerne. Efter første runde i 59 slag fortsatte Thomas det imponerende spil og satte rekord for laveste 36 huller og 72 huller med henholdsvis 123 og 253, resultatet var en syv slags sejr foran engelske Justin Rose. Det var samtidig Justin Thomas’ tredje sejr i kun fem starter sidste sæson. En bedrift kun Johnny Miller og Tiger Woods, har matchet tidligere.

Hvor Justin Thomas sidste år vandt begge turneringer på Hawaii, har han umiddelbart ikke formået at tage samme form med til ferieøen i 2018. I Tournament of Champions hvor Thomas var forsvarende mester, måtte han tage til takke med en beskeden 22. plads, hele 20 slag efter suveræne Dustin Johnson.

Dustin Johnson har dog valgt at forlade Hawaii, og spiller ikke med i denne uges turnering. Det er der til gengæld mange andre spændende navne, der gør.

Sidste års Rookie of the year og Tour Championship vinder Xander Schauffele skal forsøge at følge op på en imponerende første sæson som PGA Tour pro. Schauffele bliver i den grad spændende at følge den kommende sæson.
Også verdens nummer to Jordan Spieth kaster stjernestøv over turneringen. Der er glædelige gensyn med henholdsvis Luke Donald, som trak sig i november fra RSM Classic med en skade og Webb Simpson, som er tilbage efter at have mistet sin far i november. Simpson trak sig ligeledes fra RSM Classic.

Tre mulige vindere:

Jordan Spieth
Spieth er stabiliteten selv. Han har opbygget en imponerende stime af top ti resultater, som nu går helt tilbage til midten af august 2017. En sejr til Spieth ville samtidigt lune i forhold til at holde snor i Dustin Johnson i toppen af verdensranglisten. I 2017 blev Jordan Spieth nummer tre i Sony Open.

Marc Leishman
Leishman sluttede lidt skuffende som nummer syv i sidste uges Tournament of Champions efter at have haft del i føringen efter to runder. Leishman sluttede samtidig stærkt i 2017 med sejr i BMW Championship og en slutplacering som nummer seks i FedEx Cuppen. Leishman har tre sejre på PGA Tour, men med det seneste års præstationer er der god grund til at tro, at det tal bliver udbygget.

Otte gange har Leishman spillet med i Sony Open, og alle otte gange har han spillet med i weekenden.

Kevin Kisner
Kisner har ikke spillet meget i den nye sæson med nu kun to tællende turneringer. RSM Classic sluttede han T4 og i sidste uge en 17. plads. De sidste to besøg i Sony Open er dog begge endt med top fem placeringer. Med Kisners simple og vedligeholdelsesfrie golfsving er der god grund til at tro, han allerede nu er klar til at kæmpe med om sejren igen.

Sony Open in Hawaii kan følges alle fire dage på C More Golf.

Sendetider Sony Open
Fredag 01.00 - 04.30
Lørdag 01.00 - 04.30
Søndag 01.00 - 04.30
Mandag 00.00 - 04.00

*Sony Open starter natten mellem torsdag og fredag.

• hawaii
  • sony open