15 kommuner er blevet udvalgt til Flere skal med 2

15 kommuner bliver frontrunnere for ny omgang af Flere skal med

De 15 kommuner, som i 2019 skal afprøve indsatsmodellen for Flere skal med 2, er blevet udvalgt, oplyser Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering.

I alt har 29 kommuner ansøgt om at blive frontrunnere for Flere skal med 2, og ud af disse er 15 blevet udvalgt, skriver Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

Formålet med Flere skal med 2 er at udbrede indsatsmodellen for Flere skal med. Indsatsmodellen består af en håndholdt og individuel indsats med fokus på ordinære løntimer til alle aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år.

Det nye i Flere skal med 2 er:

• Indsatsmodellen for Flere skal med suppleres med en tværfaglig ’step-up”, som iværksættes, hvis det gode match mellem den ledige og virksomhed trækker ud.
  • Indsatsmodellen udbredes til alle aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år.

I første omgang igangsætter Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering Flere skal med 2 som et etårigt Frontrunner-projekt. Projektet har til formål at afprøve den justerede indsatsmodel og derigennem bidrage med viden og erfaringer til at tilpasse hovedprojektet Flere skal med 2, som alle kommuner får mulighed for at søge.

Se hvilke 15 kommuner, der er med i frontrunner-projektet

Tags

Cabi er et nonprofit videns-, netværks-, og formidlingshus med bevilling fra Beskæftigelsesministeriet. Vi arbejder for et socialt ansvarligt arbejdsmarked, hvor mennesker og virksomheder lykkes. Det gør vi ved at stille brugbar viden og operationelle værktøjer til rådighed for virksomheder og kommuner, der ønsker at fremme:

Pressekontakt Kommunikationschef 4128 4126
Jakob Rom Johansen