Ny hjemmeside skal samle viden og værktøjer på integrationsområdet

Viden og erfaringer med integrationsindsatsen bliver nu samlet på hjemmesiden integrationsviden.dk, der netop er blevet relanceret. Den nye vidensportal skal give overblik og hjælpe fagfolk og praktikere, der til daglig arbejder med området.

Hvis du arbejder med integrationsområdet, bliver det nu lettere for dig at finde frem til fakta, undersøgelser og værktøjer. Styrelsen for International Rekruttering og Integration (SIRI) har nemlig relanceret hjemmesiden integrationsviden.dk, der skal samle den nuværende viden på området ét sted.

Formålet med hjemmesiden er at give overblik over fakta og praksis på integrationsområdet og samtidig give inspiration og viden til dem, der beskæftiger med området. Her vil du blandt andet kunne finde fakta og nye undersøgelser og søge information under temaer som ’Beskæftigelse’, ’Nyankomne’ eller ’Uddannelse’.

På siden kan du blandt andet:

• læse om praktiske erfaringer (Guides, råd og anbefalinger)
  • læse om gældende lovgivning
  • finde statistikker og konklusioner fra analyser og rapporter
  • dele din egen viden og egne arrangementer

Siden henvender sig bredt til alle med interesse for integrationsområdet. Den skal kunne bruges af fagfolk, såvel som politikere, organisationer og integrationskonsulenter. Den primære målgruppe er dog kommunale integrationspraktikere.

Den nye version af hjemmesiden indeholder opdateret viden og forbedrede funktioner.

Find ny viden og nye værktøjer på hjemmesiden her

• integration