CALL ME HAR FORTSAT DANMARKS MEST LOYALE MOBILKUNDER

Pressemeddelelse   •   Jun 18, 2019 06:10 CEST

Da Call me i 2018 fik titlen som mobilselskabet med de mest loyale kunder, sendte vi blomster til 100 af vores allermest loyale kunder for at sige tak.

Mobilselskabet Call me har de mest loyale mobilkunder i Danmark for andet år i træk. Det viser årets brancheindex fra Loyalty Group, der undersøger danskernes loyalitet og tilfredshed overfor blandt andet deres mobilselskab. Loyale kunder er vigtige fordi de bl.a. fungerer som ambassadører og medvirker til at tiltrække nye kunder gennem deres anbefalinger.

Det er fjerde gang siden 2015, at Call me opnår titlen som mobilselskabet med de mest loyale kunder. Ud over Call me indgår otte andre mobilselskaber i undersøgelsen; 3 Mobil, CBB Mobil, Fullrate, Oister, Telenor, Telia, Telmore og YouSee Mobil.

Hos Call me kvitterer Kommunikationschef, Julie Nilsson, for anderkendelsen:
”Vi er meget glade for vores kunders bedømmelse, der viser, at Call me’s mobilprodukter og -services matcher deres ønsker og behov. Det er et kæmpe skulderklap til alle vores dedikerede medarbejdere, der hver dag arbejder helhjertet for at gøre en positiv forskel for vores kunder. I det seneste år har vi gjort det endnu lettere at være kunde hos os, og vi har blandt andet arbejdet målrettet på at simplificere og forbedre vores produkter, processer og digitale løsninger. Og vi skylder selvfølgelig også at give vores mange kunder en stor tak for deres fortsatte loyalitet”.

Resultater fra BrancheIndex Mobil 2019
Årets undersøgelse viser, at Call me er det mobilselskab, som kunderne overordnet set er mest tilfredse med. Kunderne vurderer også, at Call me er det mest attraktive mobilselskab set i forhold til de andre selskaber.
Kunderne placerer desuden Call me i toppen af undersøgelsen, når det kommer til produktkvaliteten. Således oplever kunderne god mobildækning, når de skal ringe eller sende en sms (score 91) og god internethastighed ved brug af data til fx at surfe på internettet og streame musik eller video (score 88).

Call me’s Net Promotor Score er i top
På det centrale kundeparameter, ’Net Promoter Score’, der segmenterer kunderne på baggrund af deres svar på spørgsmålet "Vil du anbefale os til familie, venner eller bekendte?", ligger Call me i top med en NPS-score på 44.
Hele 62% af Call me’s kunder er i kategorien ’Promoters’, der omfatter loyale kunder, som ifølge undersøgelsen gentagne gange vender tilbage til virksomheden og samtidig anbefaler virksomheden til venner og familie (*).

Et hjerte til forskel
Call me har siden 2012 markeret sig ved at være mobilselskabet med et hjerte til forskel. Det sker blandt andet gennem Tal Ordentligt-bevægelsen, der udleves internt blandt medarbejderne og via trivselsprojekter på skoler og i familien:

”Tal Ordentligt er stadig lige så højaktuelt, som det var, da bevægelsen startede for syv år siden. Undersøgelser viser fortsat, at vi kæmper med at finde den rigtige tone og balance online i samfundet og fx ser vi også, at næsten hver tredje danske barn oplever, at deres forældre bruger mere tid på skærmen end på dem. Over 1.300.000 danskere så derfor også med på Facebook, da vi sammen med Nordic Parenting præsenterede fem gode forældreregler tilbage i efteråret”, slutter Julie Nilsson fra Call me.

Fakta om BrancheIndex Mobil 2019
BrancheIndex Mobil 2019 afdækker danskernes loyalitet og tilfredshed overfor deres mobilselskab. Brancheindexet undersøger kundernes loyalitet, tilfredshed og holdninger til deres mobilselskab ved at adspørge om tilfredshed og attraktivitet, anbefalingsvillighed, kundeforløb, klagehåndtering, genforhandling samt kundernes oplevelser af produktkvalitet, servicekvalitet, værdi for pengene og image.
Undersøgelsens deltagere har over perioden marts måned 2019 besvaret et online spørgeskema. Respondenterne er udvalgt blandt Loyalty Groups interviewpanel på i alt 200.000 skandinaviske privatpersoner. I alt har 3187 danske private mobilkunder besvaret årets undersøgelse.

Se mere på: https://www.loyaltygroup.dk/dk/nyheder-inspiration/pressearkiv/mobil/

(*) Kilde: Loyalty Groups BrancheIndex Mobil 2019.

Call me er mobilselskabet med Et hjerte til forskel. Vi gør mobiltelefoni helt simpelt og tager samtidig et ansvar for det produkt, vi sælger. For vi lever af kommunikation, og ønsker at bidrage til en verden, hvor vi både lytter og taler ordentligt til hinanden, og hvor hver især tænker over hvilken stemme, vi giver videre til vores næste – og til næste generation. Derfor har vi lavet vores Tal ordentligt-bevægelse. En bevægelse, der er grundstenen i alt, vi gør – og ikke gør. En bevægelse, der gør os fortjente til titlen som mobilselskabet med Et hjerte til forskel.