Canal Digital forventer øget brug af streaming op til valget

Når valgkampen raser, foretrækker 80 procent af danskerne at følge slagets gang på de landsdækkende TV-kanaler. Det viser en aktuel rundspørge foretaget af KMD Analyse i samarbejde med Userneeds. På den baggrund forventer Canal Digital en stigning i kundernes brug af streaming frem mod Folketingsvalget.

Folk kan følge valget overalt
Streaming er inkluderet i alle Canal Digitals TV-pakker. Og selv om flow-tv er det, kunderne streamer mest, så regner man hos Canal Digital med, at flere vil benytte streaming mere for at følge valgdækningen live på TV og holde sig ajour med meningsmålinger, analyser og aktuelle debatter.

- Vi regner med at se en stigning i brug af vores streamingtjeneste under valgkampen, men på nuværende tidspunkt tør vi ikke sige, hvor meget det kommer til at dreje sig om. Kunderne kan streame frit, når og hvor de vil, og det synes vi da, de skal benytte sig af. Man kan jo sidde i en bus og følge med i partilederrunder, hvis man ikke er hjemme, når den bliver sendt, udtaler Claus Petersen, kommerciel direktør hos Canal Digital.

Passer til Canal Digitals kundegruppe
Rundspørgen fra KMD Analyse viser, at det blandt folk over 34 år er over 80 %, som har landsdækkende TV som deres foretrukne medie, når det gælder valgdækning.

- De fleste af vores kunder ligger i aldersgruppen 34 og derover, så det giver os bare yderligere grund til at tro, at vi vil opleve en stigning i brugen af vores streamingtjeneste hen mod valgdagen, tilføjer Claus Petersen.

Canal Digital arbejder løbende med at udvikle og forbedre såvel det samlede udbud af TV-kanaler og indhold som den streamingtjeneste, der er inkluderet i alle kundernes TV-pakker.

Om analysen
Den analyse, som Canal Digital bygger på, er udført af KMD Analyse i samarbejde med Userneeds. I en rundspørge er vælgerne blevet spurgt om, hvilke medie- og informationskanaler de foretrækker at få de politiske informationer fra i forbindelse med det kommende valg til Folketinget. Undersøgelsen omfatter 2.000 respondenter, repræsentativt fordelt på geografi, alder og køn.

Kilde: KMD https://www.kmd.dk/presse/pressemeddelelser-og-nyheder/landsdaekkende-tv-baner-vej-til-folketinget

For mere information kontakt venligst:
Claus Petersen, Kommerciel direktør, Canal Digital, tlf. +45 21 41 42 10 claus.petersen@canaldigital.dk

• tv-pakker
  • streaming
  • tv
  • app
  • kanaler
  • canal digital

Canal Digital er Nordens største udbyder af digital-TV. Vi har mere end 20 års erfaring i at bringe digitalt TV i højeste kvalitet ud til danskerne – til private husstande, antenneforeninger og erhverv.

Canal Digital Danmark er en del af Telenor, Norges største koncern inden for telekommunikation, der også omfatter Canal Digital Sverige, Canal Digital Norge og Canal Digital Finland.

Læs mere på vores hjemmeside.

Karen Sylte Hammeren

Pressekontakt Nordic Head of PR PR and communication +4797595610