CatalystOne udsender en HR tjekliste omkring persondataforordningen (GDPR)

Den nye persondataforordning stiller store krav til alle virksomheder i Danmark og har store konsekvenser hvis de ikke bliver overholdt. Vi har derfor udviklet en kort og enkel HR tjekliste som sikre at I kommer godt igang.

Er I klar til den nye persondataforordning?

I har sikkert allerde hørt om EU’s nye persondataforordning, som træder i kraft maj 2018 – men har I overblik over hvad den kommer til at betyde for jeres virksomhed og om I har alle de nødvendige systemer på plads til at opfylde reglerne?

Persondatalovgivning vil kræve omfattende ændringer i forhold til, hvordan de fleste danske virksomheder i dag håndterer deres persondata – både kundernes og de ansattes data. EU har samtidigt varslet betydelige konsekvenser ved ikke at overholde reglerne, med bøder på op til 4% af den årlige omsætning. Det er derfor vigtigt, at I allerede nu får jer et overblik over, hvilke udfordringer og muligheder den nye persondatalovgivningen giver jeres virksomhed.

Hvad indeholder tjeklisten?

Ved at downloade tjeklisten får du svar på følgende:

• Hvad er Persondataforordningen?
  • Hvorfor er den vigtig?
  • Hvad er konsekvenserne ved ikke at overholde reglerne?
  • Hvad er persondata?
  • Hvilke rettigheder har de registrerede?

Desuden får du en række enkle punkter som kan hjælpe jer igang med processen, både for HR, IT og virksomheden generelt.

DOWNLOAD TJEKLISTEN HER!

• Arbejdsliv