Kæmper du med besværlige arbejdsprocesser i HR afdelingen? Her er løsningen!

Hvis I har problemer med besværlige, manuelle, arbejdsprocesser i HR afdelingen, er det et HR master data system du har brug for!

HR afdelingen brugte tidligere en betydelig mængde tid på at manuelt administrere rekrutteringsprocesser, så derfor har I investeret i en digital løsning til at hjælpe med opgaven. Lyder det bekendt?

HR masterdata, eller stamdata, bliver ofte ignoreret og får ikke den opmærksomhed som den fortjener. Kun omkring 20% af virksomheder har et dedikeret system til HR master data. Forklaringen er at da HR master data ikke er direkte knyttet til en HR proces, er det svært at identificere behovet for et system.

Her er nogle af de mest typiske tegn på at i har behov for at centralt kunne registrer, gemme og opdatere jeres kritiske medarbejder data:

1. I benytter Excel eller et lønsystem til at opbevare vigtige oplysninger om jeres medarbejdere, så som adresse, fødselsdato, titel eller placering i organisationen.
  2. Top ledelsen har behov for rapporter der understøtter deres forretningsbeslutninger, men det at generere rapporter fra forskellige kilder er udfordrende og kvaliteten af data er for lav.
  3. Det er ikke muligt at kunne følge en medarbejders historie, ved skiftende jobroller eller leder, i det nuværende system.
  4. Den eneste måde at medarbejderne kan få adgang til deres personlige HR dokumenter, såsom ansættelses kontrakter, lønjusterings aftaler og lignende, er ved at kontakte HR.
  5. Jeres data lever ikke op til den nye persondata-forordning, da I har ikke kan sikre adgangen til personlig data, eller kan registrer hvem der har tilgået den.

Hvis et eller flere af de ovennævnte symptomer lyder bekendt, kan jeres virksomhed eller organisation have gavn af et centraliseret HR master data system. Moderne human capital management (HCM) systemer inkludere HR master data og eksperterne anbefaler at du starter din HR digitaliserings rejse med master data. Den nye generation af HCM systemer, reducere ikke kun papirarbejde, men automatisere processer der ellers er tidskrævende, hvilket efterlader lederne og medarbejderne med tidsbesparende selvbetjeningsløsninger – og endnu vigtigere – muligheden for at sørge for at jeres HR data er i sikkerhed.

• Erhverv

• human capital management
  • hr-software
  • hr
  • hr-system
  • medarbejderdata

CatalystOne leverer cloud-baserede løsninger inden for HR og Human Capital Management som inkluderer Core HR, master data, kompetenceudvikling, målstyring, kompensation og talentudvikling.
Vi er en af de førende leverandører til store og mellemstore virksomheder og opererer i Sverige, Norge, Danmark og Indien

Læs mere på vores HR-system på vores website: http://catalystone.dk/

Pressekontakt VP Marketing (+47) 90125852