Circle K Danmark har indført og gennemført forebyggende tiltag for at sikre, at alle danskerne har adgang til brændstof og fødevarer

Forebyggende tiltag indført

I Circle K Danmark tager vi vores ansvar for medarbejdernes og kundernes sundhed og sikkerhed alvorligt. Derfor følger vi udviklingen med Covid-19 (Coronavirussen) tæt, og følger således sundhedsstyrelsen anbefalinger i forhold til vores medarbejdere, vores kunder og i forhold til vores leverandører. Forretningen og butikkerne kører, som de plejer, og det vil de gøre, indtil andet bliver meldt ud.

Det er vigtigt, at man fortsat kan være tryg og føle sig tryg hos Circle K, og derfor har vi indført, at alle som færdes i butikkerne skal følge sundhedsstyrelsens retningslinjer for renlighed og adfærd. Derudover har vi indført flere tiltag, så kunderne kan føle sig ekstra tryg i butikkerne:

• Alle officielle anvisninger følges. Hensyn til de andre kunder vises ved mindst én meters afstand.
  • Ekstra rengøring i butik, toiletter og på forpladsen samt mulighed for håndvask og afspritning.
  • Medarbejderne notificeres, hvis der er noget, der ikke lever op til sundhedsstyrelsens retningslinjer.

Adgang til brændstof som hidtil

Circle K Danmark er bevidst om vores rolle i forhold til at sikre at samfundet holdes kørende, og at befolkningen og virksomheder har adgang til brændstof – landet over. Derfor har vi indført et direktiv, som sikrer, at forpladserne – hvor pumperne står – er åbne uanset, om vi kan blive nødtvungen til at lukke butikker. På samme måde kan vores storkunder være sikre på, at leverancerne vil komme.

”Vi er velforberedte, og der er brændstof til alle. Derfor opfordrer vi alle til at agere som hidtil. Der er ikke behov for at ændre adfærd på nogen måde, og vi arbejder tæt med leverandørerne for at kunne sikre, at der bliver ved med at være adgang til brændstof”, siger Circle K Danmarks energi- og brændstofsdirektør Peter Rasmussen.

Øvrig information i forhold til Covid-19

Circle K kan desuden oplyse per 13. marts 2020, at vi i alt har 33 ansatte i karantæne. Vi har registreret ét enkelt tilfælde af Covid-19 blandt vores medarbejdere på hovedkontoret i Danmark. Denne person har dog ikke været i kontakt med nogen andre fra hovedkontoret, siden vedkommende fik virussen i forbindelse med en rejse, og vedkommende har derfor ikke eksponeret nogen for virussen. Derudover har vi registreret 107 personer, som generelt er sygemeldte.

I tilfælde af nødtvungen lukning af butikker, vil benzinpumperne dog forblive åbne. Kun et nødberedskab er fortsat på hovedkontoret; resten arbejder indtil videre hjemmefra.

Alle henvendelser fra medier og journalister bedes rettet mod Head of Press and Communications, Dennis Dalgaard, på nr. 20 97 02 26 eller på pressedk@circlekeurope.com.

• Biltrafik

• bilvask