Circle K Danmarks Børnekaffe-kampagne større og vigtigere end nogensinde

Igen i år gennemfører Circle K Danmark ’Børnekaffe-kampagnen’. Kampagnen har til hensigt at indsamle 1.000.000 kr. til Børns Vilkårs Børnetelefonen. Sidste år lykkedes det at skaffe en million kroner efter tre måneder takket være en utrolig gavmildhed blandt Circle K Danmarks kunder. I år har kundernes gavmildhed også været stor, og efter blot to måneder er kampagnen nået godt ¾-dele af vejen mod endnu en million.

Endnu større gavmildhed flere steder i landet

Eksempler på denne ekstraordinære gavmildhed finder vi fx i Skærup syd for Vejle, hvor der pt. allerede er solgt cirka 7.300 kopper Børnekaffe - flest af alle steder i landet. Men hvor der virkelig er sket noget en kæmpe udvikling er fx i Vissenbjerg vest for Odense, hvor der er solgt knap 5.000 kopper - en stigning på knap 247 % i forhold til sidste år. Også i Himmerland ved Støvring lige syd for Aalborg er der solgt mere end 3.000, mens man i Tappernøje på Sydsjælland har solgt mere end 2000 kopper. Begge steder har man oplevet en stigning på over 60% i forhold til sidste år. [1]

Alene disse på disse fire steder i landet er der tale om en gennemsnitlig stigning på over 91% i forhold til samme sted i kampagnen sidste år, mens den samlede stigning på tværs af landet er cirka 7,5% [1]. Markante stigninger som kun har kunnet lade sig gøre med fortsat stor støtte fra kunderne landet over i butikkerne - og en jætteindsats af medarbejderne.

”De penge, vi sammen sikrer til Børnetelefonen, kommer til at gøre en kæmpe forskel for tusindvis af børn og unge. Vi er meget ydmyge omkring vores rolle i det her, og vi ved, at det kun kan lade sig gøre, fordi vi har de bedste kunder i Danmark – og de bedste samt mest dedikerede medarbejdere”, fortæller adm. direktør Mette Uglebjerg fra Circle K Danmark.

Tusindvis af børn vil få hjælp

Målet med Børnekaffe-kampagnen er at sikre så mange penge, at Børns Vilkår allerede fra april måned kan åbne BørneTelefonen kl. 7:00 i stedet for kl. 9:00. Det vil hjælpe de tusindvis af børn, der årligt rækker forgæves ud efter hjælp i de tidlige morgentimer. I 2019 alene var der mere end 5.000 forgæves henvendelser.

En undersøgelse på BørneTelefonen viser, at børns problematikker om morgenen spænder bredt og omhandler alt fra problemer i skolen til travlhed og dårligt humør i familien, træthed og mobning på sociale medier. Derfor er det så vigtigt, at de kan komme igennem til BørneTelefonen, når de har brug for det.

”Det kræver utroligt meget mod for børn at række ud efter hjælp. Vores samarbejde med Circle K Danmark og salget af Børnekaffe er således afgørende vigtigt for, at vi forhåbentlig snart kan holde åbent i de tidlige morgentimer også, så børn har mulighed for at tale med en voksen om det, de synes, er svært,” siger Rasmus Kjeldahl, direktør i Børns Vilkår.

Fakta

• Børnekaffe-kampagnen arbejder i år for at kunne udvide Børnetelefonens åbningstid fra kl. 9:00 til kl. 7:00.
  • Når Børnekaffe-kampagnen i 2020 er slut, er målet, at den har sikret 2.000.000 kr. til Børnetelefonen.
  • Børnekaffe-kampagnen er en del af et strategisk samarbejde mellem Børns Vilkår og Circle K Danmark.
  • Børns Vilkår estimerer, at der var over 5.000 ubesvarede henvendelser ml. kl. 7:00 til 9:00 i 2019
  • Circle K Danmark er landets førende convenience- og brændstofvirksomhed med knap 3.000 ansatte og mere end 220 stationer i hele landet.

For yderligere information

For yderligere information, kommentarer eller ved forespørgsel om interview, kontakt da venligst Head of Press & Communications, Dennis Bylov Dalgaard, på nr. 20 97 02 26 eller skriv til pressedk@circlekeurope.com

[1] OPDATERING: nye interne tal fra primo marts 2020

• Sociale vilkår

• circle k danmark
  • mad
  • kaffe
  • børns vilkår
  • børnekaffe
  • indsamling
  • børnetelefonen
  • vejle
  • odense
  • himmerland
  • aalborg

• Syddanmark

Circle K Danmark er en af landets førende brændstofleverandører med over 100 års virke i detailhandelsbranchen. Circle K har over 220 stationer med tilhørende butik, hvoraf mange er døgnåbne. Hertil kommer derudover 180 ubemandede stationer (INGO og 1-2-3) samt 30 truck-sites.

Circle K's øvrige services omfatter bl.a. fyringsolie og diesel til opvarmning og industri.

Internationalt har Circle K-koncernen et bredt netværk af stationer i bl.a. Skandinavien, Polen, de baltiske lande og Nordamerika.