Nye FVR-bevillingshavere oplyser nye målgrupper

Nye FVR-bevillingshavere oplyser nye målgrupper

Sidste runde af Frame, Voice, Report! blev skudt i gang d. 23. maj med et opstartsseminar, hvor 42 deltagere fra de i alt 17 forskellige oplysningsprojekter kom.

Bevillingshaverne i denne runde af Frame, Voice, Report! er vidt forskellige. Nogle af dem er små frivilligtbaserede foreninger og andre er store organisationer med mange ansatte. Nogle er traditionelle udviklingsorganisationer og andre er professionelle journalister, filmfolk og radioværter.

De har alle det samme formål, med deres aktiviteter: EU-borgere skal engagere sig i verdensmålene.

CISUs koordinator for puljen, Maria Molde, er begejstret for den store forskellighed, der er i bevillingshavernes baggrund.

- Det er fedt at se, at så mange forskellige aktører har kommunikation om verdensmålene rigtig højt på deres dagsorden. Det er ret unikt, at vi med denne pulje har mulighed for at finansiere noget af det vigtige oplysningsarbejde, organisationerne vil lave i Danmark for at motivere folk til at handle på verdensmålene, siger hun.

Målgruppen for de forskellige oplysningsaktiviteter er ligeså forskellige som organisationerne bag. Den spænder fra børn, unge og skolesystemet til bygningsbranchen, arkitekter, socialrådgivere og landbrugselever. På trods af den store diversitet i målgrupper og organisationstyper, blev der netværket og erfaringsudvekslet. Og organisationerne var også enig i forskellige udfordringer, de ønskede at blive klædt på til at imødekomme, herunder, hvordan får man fat i unge, og hvordan kan man kommunikere meningsfuldt til dem om verdensmålene?

Der bliver snart offentliggjort datoer for de videre Frame, Voice, Report!-kurser. På nogle af kurserne kan medlemsorganisationer af CISU deltage på lige fod med Frame, Voice, Report!-bevillingshavere.